A BYD egyre gyakrabban beszél készülő magyar, illetve török gyárairól, amelyek jelentősen megkönnyíthetik majd az európai értékesítési célok elérését – írja a Villanyautosok.hu. Az új üzemekhez európai beszállítói láncot is ki akarnak építeni, ezért különleges szakértőként felvették azt az Alfredo Altavillát, aki korábban a Fiat Chrysler európai igazgatója volt.
Altavilla nem is rejti véka alá, hogy olasz beszállítókkal fognak tárgyalni a következő hetekben. Az Automotive News Europe híre szerint elmondta, ezek a cégek német prémiumokkal is kapcsolatban állnak, így megfelelnek a BYD minőségi követelményeinek, ráadásul a Stellantis csökkenő eladásai miatt most felesleges kapacitásokkal is rendelkeznek.
Február 20-21 között 300 olasz beszállítóval fognak találkozni Torinóban – ezek az új magyar és török üzemet láthatják majd el.
A szegedi gyár a szakember szerint már októberben megkezdheti a termelést, míg a török üzem 2026 márciusában indulhat el.
A legfrissebb tervek szerint Magyarországon négy modell készül majd: a Dolphin és az Atto 3 kezdi majd a sort, de nem sokkal később a nemrég bemutatott Atto 2 és az áprilisban érkező olcsó kisautó, a Seagull/Dolphin Mini is Szegeden készül majd az európai piacra.
Címlapkép forrása: Portfolio