2024 utolsó negyedévében már 60 alkalmazottat érintett a csoportos létszámleépítés, ami a munkaerő-állomány 3,5 százalékát jelenti.
A kedvezőtlen piaci körülmények és a rendelésállomány jelentős zsugorodása miatt 2025 első negyedévében további 50 fő elbocsátása várható. Az intézkedések főként az összeszerelő operátor, gépkezelő és logisztikai operátor pozíciókat érintik - közölte a társaság.
A leépítés az egri üzemben zajlik, amely korábban a Csepel Autógyár telephelye volt, és ahol a német csoport 1995 óta folytat termelést. Az üzem manuális, automatizált és automata sebességváltók, valamint ezek alkatrészeinek gyártására és értékesítésére specializálódott.
A ZF Friedrichshafen anyavállalat, amely a globális autóipari beszállítói rangsor negyedik helyét foglalja el, olyan neves partnerekkel dolgozik együtt, mint a Mercedes, a BMW és a Stellantis. Bár a magyarországi leányvállalat 2023-ban még kedvező eredményeket ért el, 21 százalékos árbevétel-növekedéssel és 9 százalékos nyereségbővüléssel, a 2024-es év már komoly kihívásokat hozott. Tavaly az autóipari piac visszaesése jelentős hatással volt a ZF Hungáriára, ami a bevételek csökkenéséhez vezetett - nyilatkozta a vállalat.
A lap információi szerint más jelentős hazai autóipari beszállítóknál is folyamatosak az elbocsátások, ám ezeket gyakran nem hozzák nyilvánosságra, mivel nem esnek a csoportos létszámcsökkentés szabályainak hatálya alá.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images