A BYD ma mutatta be új stratégiáját, melynek során Wang Chuanfu, a vállalat alapítója elmondta, hogy a 100 000 jüan feletti árú BYD márkájú modellek mindegyikét felszerelik a cég saját fejlesztésű "God's Eye" nevű fejlett vezetéstámogató rendszerével.
A vállalat azonban nem állt meg itt. Három 100 000 jüan alatti árú modellbe is beépítették a rendszert,
köztük a mindössze 69 800 jüanba (körülbelül 9 555 dollár, vagy 3,7 millió forint) kerülő Seagull modellbe.
Wang kiemelte, hogy az eseményt követően azonnal megkezdték összesen 21 modell értékesítését ezzel a technológiával.
Ez jelentős előrelépés a BYD részéről, hiszen korábban csak a 30 000 dolláros árú modellekben kínálta ezeket a funkciókat, amelyek lehetővé teszik, hogy az autók az autópálya-forgalomban autonóm módon, emberi felügyelet mellett navigáljanak. Összehasonlításképpen, a Tesla Kínában a 32 000 dolláros autóiban kínálja ezeket a szolgáltatásokat.
Yale Zhang, az Automotive Foresight ügyvezető igazgatója így értékelte a helyzetet:
A BYD legnagyobb kinyilatkoztatása az, hogy egyenlőséget akarnak teremteni a technológiához való hozzáférésben. A technológiának nem kell high-endnek lennie, és itt árháborút tudnak vívni.
John Zeng, a GlobalData londoni székhelyű tanácsadó cég kínai piaci előrejelzésért felelős vezetője szerint ez a lépés a BYD részéről válasz lehet arra, hogy a tavalyi 4 millió darabos eladásaik után új lendületre van szükségük. Zeng úgy véli, az intelligens vezetés "új szintre emelheti eladásaikat".
A többi autógyártó, köztük a Xpeng óriási nyomás alatt lesz a BYD ADAS-alapú, megfizethető árú EV-jei miatt, de nehéz lesz számukra hasonlóan megfizethető árú járművekkel követni őket
- tette hozzá.
A bejelentés hatására a BYD részvényei jelentősen emelkedtek az elmúlt napokban.
A vállalat már az elmúlt két évben is nagyban hozzájárult a kínai autópiacon zajló árversenyhez, folyamatosan csökkentve népszerű modelljeinek árát.
Wang Chuanfu előadásában hangsúlyozta az intelligens vezetési funkciók jövőbeli jelentőségét.
Ahogy egyre több ember használja az intelligens vezetést, ez 'lendkerékhatást' fog gyakorolni a kínai intelligens vezetési technológiára, mivel az adatgyűjtés és az iteráció sebessége felgyorsul. Úgy vélem, hogy az intelligens vezetés a kínai autók új névjegykártyájává válik.
- mondta.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Portfolio