Az ifo intézet honlapján olvasható összefoglaló alapján az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke
mínusz 40,7 pontra, több mint négyéves mélypontra csökkent a decemberi mínusz 35,0 pont után.
A német autóipar válságban rekedt, különösen versenyhelyzetét látja komoly veszélyben - kommentálta az eredményeket Anita Wölfl, az ifo ágazati szakértője.
A németországi járműipari vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor januárban több mint négyéves mélypontra, mínusz 39,1 pontra romlott a decemberi mínusz 32,6 pontról.
Az ágazat vállalatainak a következő hat hónapra vonatkozó üzleti várakozásai szintén jelentősen romlottak az előző hónaphoz képest, a mutató mínusz 42,3 pontra süllyedt az év első hónapjában az előző havi mínusz 37,3 pont után.
Az ifo felméréséből az is kiderült, hogy a németországi járműipari vállalatok valamivel kevésbé kedvezőtlenebbül ítélték meg rendelésállományukat, mint egy hónappal korábban: a mutató a decemberi mínusz 52,9 pontról mínusz 52,0 pontra javult januárban, ám továbbra is nagyon alacsony szinten áll.
Az ifo közleménye szerint a német autóipar mindenekelőtt versenyképessége miatt aggódik: januárban a cégek minden eddiginél alacsonyabbra értékelték külpiaci pozíciójukat, az EU-n belül és kívül egyaránt; emellett a német piacon is jelentős térvesztést szenvedtek. Az erős kínai verseny, Donald Trump azon fenyegetései, miszerint a közeljövőben vámokat vet ki az EU-ból származó amerikai importra, valamint a németországi feszültség egyaránt jelentős nyomást gyakorol a német autóiparra - tette hozzá Wölfl.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images