A BYD hongkongi tőzsdén jegyzett részvényei öt kereskedési nap alatt
több mint 20 százalékkal emelkedtek.
A kínai elektromos járműgyártáshoz kapcsolódó részvények szintén jelentős emelkedést mutattak a héten. A BYD Electronic International részvényei mintegy 30 százalékkal, az IMotion Automotive Technology Suzhou papírjai pedig közel 40 százalékkal emelkedtek.
![](https://pcdn.hu/articles/images-o/b/y/d/byd0207-731321.png)
A befektetők nagy várakozással tekintenek a vállalat hétfőre tervezett eseménye elé, ahol várhatóan bemutatják az autopilot rendszer új fejlesztéseit, és a megfizethető modellekbe szánt új, intelligens funkciókat.
Az esetleges áttörés a BYD intelligens vezetési technológiáiban tovább fokozhatja a versenyt a kínai elektromos autók piacán. Az új fejlesztések segíthetik a BYD azon törekvéseit is, hogy új piacokra lépjen be, különösen most, amikor az Európai Unió és az Egyesült Államok által a kínai elektromos autókra kivetett magas vámok rontják a kilátásokat.
A Goldman Sachs elemzői így fogalmaztak:
A BYD autopilot-fejlesztésének felgyorsítása jelentős hatással lesz a piacra, tekintettel az iparági vezető pozíciójára. Más szereplők, különösen a tömegpiaci márkák is követni fogják.
Az elemzők arra számítanak, hogy a BYD megosztja az "God's Eye" nevű autopilot rendszerének közelmúltbeli közúti tesztelési tapasztalatait és az új modellekkel kapcsolatos terveit.
Kínában egyre élesebb a verseny a vezetéstámogató technológiák fejlesztése és bevezetése terén. Az autógyártók, különösen az elektromos járműveket gyártó cégek jelentős összegeket fektetnek ezekbe a technológiákba. Az intelligens vezetési funkciók egyes vásárlók számára fontos szemponttá váltak, és egyben kulcsfontosságú megkülönböztető tényezővé is léptek elő bizonyos gyártók számára. Bár a teljesen önvezető járművek még nem állnak széles körben rendelkezésre, a kínai vállalatok folyamatosan feszegetik a határokat. Sokan már nemcsak az autópályákon, hanem a bonyolultabb városi utakon is alkalmazzák a vezetéstámogató funkciókat.
A BYD ambiciózus célokat tűzött ki 2025-re: öt-hat millió elektromos és hibrid autó értékesítését tervezi, ami jelentős növekedést jelentene a tavalyi 4,27 millióhoz képest. A vállalat 2024-ben az eladások alapján a világ nyolcadik legnagyobb autógyártója volt.
Címlapkép forrása: Aleksander Kalka/NurPhoto via Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ