Szabados Richárd elmondta, hogy a 9 milliárd forintos keretösszeggel rendelkező program azoknak az 50 fő alatti kkv-knak a támogatására szolgál, amelyeknek nincs vagy inaktív a honlapjuk, vagy a közösségi média felületük.
A támogatási program alapcsomagjában az érintett vállalkozás weblapot, domain nevet, céges e-mailt és egy tárhelyet is kap. Ezt követően a cég tanácsadási szolgáltatással is tudja bővíteni ezt az alapcsomagot.
Ezért a programban résztvevő cégek 400 ezer és 1,5 millió forint közötti támogatási összegre tudnak pályázni.
Arra is kitért, hogy először azokat a szolgáltatókat kellett megtalálniuk, amelyek a programban elvártakat biztosítani tudják. A szolgáltatói tender első körében 19 szolgálatót választottak ki, ezek között megtalálhatók a legnagyobb és a közepes méretű telekommunikációs cégek is.
A program jelentkezési felületén - amely február 3-tól már aktív - tudják a vállalkozások jelezni, hogy melyik szolgáltatóval szeretnének szerződni. A szolgáltatónak a lebonyolító szerv fog fizetni, így gyakorlatilag ez egy önerő nélküli támogatási program - tette hozzá.
Kiemelte, a program célja, hogy a weblapok, közösségi média felületek létrejötte után az érintett kkv-k működése hatékonyabbá válik, és így hozzá tudnak járulni a gazdaság növekedéséhez.
Az államtitkár rámutatott, míg Magyarországon a 10 embernél többet foglalkoztató vállalkozások 66 százaléka van jelen online, addig az uniós átlag 78 százalék.
Címlapkép forrása: Shutterstock