A Ford vezérigazgatója a vállalat negyedéves gyorsjelentését követően fejtette ki álláspontját a befektetőknek.
Farley külön kiemelte a Toyota és a Hyundai példáját, amelyek évente több százezer járművet importálnak Japánból, illetve Dél-Koreából minimális vagy nulla vámmal.
Ez éles ellentétben áll a Donald Trump elnök által Kanadára és Mexikóra kilátásba helyezett 25 százalékos vámmal.
Több millió olyan jármű érkezik az országunkba, amelyekre nem vonatkoznak ezek a vámok. Tehát ha vámpolitikát fogunk folytatni ... jobb, ha az átfogó lesz az iparágunk számára.
- mondta Farley.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy nem lehet szelektíven alkalmazni a vámokat, mert az előnyhöz juttatná az importáló versenytársakat. Farley megjegyzései azt követően hangzottak el, hogy Trump 10%-os kiegészítő vámot vetett ki a Kínából származó árukra, beleértve a gépjárműveket is, valamint folyamatban vannak a tárgyalások Kanadával és Mexikóval a 25%-os importvámokról (amelyekre 30 napos türelmi időt adtak).
A Ford évek óta hangsúlyozza az Egyesült Államokban végrehajtott beruházásainak jelentőségét, és hogy az autógyártók közül a legtöbb amerikai munkavállalót foglalkoztatja, még akkor is, ha ez üzleti szempontból hátrányos lehet számára.
A GlobalData jelentése szerint az Egyesült Államokban tavaly eladott járművek 46,6%-át az országon kívül gyártották. Mexikó után Dél-Korea és Japán a második és harmadik legnagyobb járműimportőr az USA-ban, 8,6%, illetve 8,2%-os részesedéssel.
Jelenleg a Dél-Koreából importált autókra nem vonatkoznak vámok, míg a Japánból behozott járművekre 2,5%-os vámot vetnek ki.
Mindkét ország tehergépkocsi-importja 25%-os vám alá esik.
A Hyundai és testvérvállalata, a Kia mellett a General Motors is évente több százezer járművet importál vámmentesen Dél-Koreából. Japánból pedig olyan jelentős gyártók importálnak, mint a Nissan, a Honda, a Subaru és természetesen a Toyota.
Címlapkép forrása: Artur Widak/NurPhoto via Getty Images