A kínai média jelentése szerint a Huawei bevétele 2024-ben meghaladta a 860 milliárd jüant, ami 22%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Ez a leggyorsabb növekedés a vállalat számára 2016 óta, amikor 32%-os bővülést ért el.
Howard Liang, a Huawei elnöke egy helyi kormányzati konferencián beszélt a vállalat teljesítményéről.
A fogyasztói üzletágunk visszatér a növekedéshez, míg az autós megoldások üzletág gyors fejlődést mutat
- mondta Liang. Hozzátette, hogy az információs és kommunikációs technológiai üzletág, amely a bevételek alapján a legnagyobb szegmens, "stabil maradt".
Az amerikai korlátozások ellenére, amelyek 2019 óta korlátozzák a Huawei hozzáférését az amerikai beszállítóktól származó technológiákhoz, a vállalat képes volt talpra állni. Bár 2021-ben közel 29%-kal zuhantak a bevételei, 2023-ban már 17%-os növekedést mutatott a fogyasztói szegmens, elérve a 251,5 milliárd jüant (bár ez nagyjából a fele volt annak, mint a 2020-es csúcson elért a szegmens).
A Canalys adatai szerint a Huawei okostelefon-szállításai a kínai piacon tavaly 37%-kal ugrottak meg, ezzel a negyedik helyről a másodikra lépett előre a piaci részesedést tekintve.
Ezzel párhuzamosan az Apple 17%-os visszaesést szenvedett el, és a harmadik helyre csúszott vissza.
A Huawei 2023-ban kezdett visszatérni az okostelefonok piacára a Mate 60 Pro kínai megjelenésével. Alig több mint egy évvel később a vállalat piacra dobta a Mate 70 okostelefon-sorozatot, amely már a Huawei saját fejlesztésű operációs rendszerét, a HarmonyOS NEXT-et használja.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ