A Spotify rekordszámú új előfizetőt szerzett a negyedik negyedévben, a prémium előfizetők száma 11 százalékkal 263 millióra nőtt, míg a teljes felhasználói bázis 675 millióra bővült. A negyedik negyedéves bevétel 16 százalékkal 4,24 milliárd euróra nőtt, felülmúlva a 4,19 milliárd eurós becslést. Ez az előfizetők számának növekedésének és az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel 5 százalékos emelkedésének köszönhető. A bruttó fedezeti szint több mint egy százalékponttal emelkedett, 32,2 százalékra.
A cég 548 millió eurós működési eredményre számít a folyó negyedévben, ami jelentősen meghaladja az elemzők 450,6 millió eurós becslését. A felhasználók számának növekedése sem okozott csalódást: a Spotify 678 millió havi aktív felhasználót (MAU) vár, míg a prémium előfizetők számát 265 millióra becsüli.
A vállalat komoly lépéseket tett az elmúlt hónapokban, amelyek célja a nyereségesség növelése volt az áremelések és költségcsökkentések révén, beleértve az elbocsátásokat, a marketingköltségek csökkentését és a beruházások visszafogását.
Ennek meglett az eredménye, a vállalat története első nyereséges évét zárta, 1,1 milliárd eurós nettó eredményt könyvelt el 2024-ben.
A gyorsjelentést követően a Spotify részvényei 8,7 százalékos pluszban állnak a nyitás előtti kereskedésben.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Shutterstock