Az Air Busan kedden jelentette be az új szabályozást, amelyet megelőző intézkedésnek nevezett. A légitársaság gépén január 28-án, a hongkongi indulás előkészítése közben keletkezett tűz, amelyet először egy légiutas-kísérő észlelt a gép bal hátsó, felső csomagtartójában. A fedélzeten tartózkodó 169 utast és 7 fős személyzetet biztonságban evakuálták, csak egy személy szenvedett könnyebb sérüléseket, viszont a repülőgép teljesen kiégett.
A dél-koreai hatóságok vizsgálatot indítottak az eset kapcsán, annak pontos okát még nem állapították meg, de egy, a fedélzeti csomagtérben tárolt powerbank hibájára gyanakszanak.
Az új szabályozás értelmében a beszállókapuknál ellenőrzött kézipoggyászokat, amelyekben nem találnak powerbankot, felcímkézik, majd a felső poggyásztartóba helyezik.
A powerbankokat a fedélzeten az utasoknál kell tartani, hogy a túlmelegedés, a füst vagy a tűz gyorsan észlelhető és kezelhető legyen - közölte a légitársaság.
Az intézkedések pénteken kezdődnek próbaként egyes útvonalakon, majd fokozatosan kiterjesztik azokat az összes járatra. Az Air Busan tájékoztatása szerint a változtatások a személyzet tűzvédelmi képzését és a fedélzeten lévő tűzvédelmi felszerelések fejlesztését is magukban foglalják. A társaság szerint ezek az intézkedések a túlmelegedő powerbankok számának növekedésére adott válaszként születtek.
A lítium akkumulátorok, amelyek számos elektronikus eszközben megtalálhatók, potenciális veszélyforrást jelentenek a repülőgépeken. A globális légiközlekedési szabványok szerint ezeket nem szabad feladott poggyászban elhelyezni, mert erős tüzet okozhatnak, ha sérülés vagy gyártási hiba miatt rövidzárlat keletkezik bennük.
Az utaskísérők tűzoltó készülékekkel és hőszigetelő dobozokkal vagy zsákokkal rendelkeznek a fedélzeten a problémás eszközök elkülönítésére, hogy szükség esetén gyorsan és hatékonyan tudjanak reagálni a vészhelyzetekre.
Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images