Nőtt az Apple bevétele a negyedik negyedévben, 4 százalékkal 124,3 milliárd dollárra nőttek a bevételek, ami kis mértékben ugyan, de meghaladta a 124,1 milliárd dolláros elemzői konszenzust.
Az iPhone-eladásokból származó bevétel 69,1 milliárd dollár ért el, ami 0,8% százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ez közel 2 milliárd dolláros elmaradást jelentett a 71,03 milliárd dolláros várakozástól.
A decemberi negyedév során azt láttuk, hogy azokon a piacokon, ahol bevezettük az Apple Intelligence-t, az iPhone 16 család éves teljesítménye erősebb volt, mint azokon a piacokon, ahol nem vezettük be
- mondta Cook. Jelenleg a szoftver csak néhány angol nyelvű országban érhető el, Kínában és kínai nyelven viszont nem. Ez azért is érdekes, mert a negyedévben a vállalat jelentős gyengeséget tapasztalt a kínai piacon: a teljes kínai bevétel 11,1 százalékkal, 18,51 milliárd dollárra csökkent a negyedév során.
A vállalat viszont azt tervezi, hogy áprilisban további nyelveken is elérhetővé teszi az Apple Intelligence szoftvert, beleértve az egyszerűsített kínai nyelvet is.
Ez támogathatja az iPhone eladások újbóli felpörgését. Az Apple a mesterséges intelligenciát új képességekként, és funkciókként pozícionálja, de a vállalat csak fokozatosan vezeti be ezeket, és még nem szerződött le egy helyi partnerrel Kínában a kiadásukhoz.
Az Apple profitnövekedésének motorját képező szolgáltatások üzletág, amely az előfizetéseket, garanciákat és licencügyleteket foglalja magában, 26,3 milliárd dolláros bevételt jelentett, ami 14 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakában, és meghaladta az elemzők 26,1 milliárd dolláros várakozását. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a jelentés után az elemzőknek elmondta, hogy a vállalatnak több mint egymilliárd előfizetése van, ami magában foglalja mind a közvetlen előfizetéseket az olyan szolgáltatásokra, mint az Apple TV+ és az iCloud, mind pedig a harmadik féltől származó alkalmazásokra való előfizetéseket a vállalat App Store rendszerén keresztül.
A többi szegmensben nagyrészt sikerült felülmúlnia a cégnek a várakozásokat, a Machez, és az iPadhez kapcsolódó bevétel egyaránt 15 százalékkal nőtt, előbbi 9 milliárd dollárra, utóbbi 8,1 milliárd dollárra. A növekedés részben annak volt köszönhető, hogy a vállalat a negyedév során új Mac számítógépeket adott ki, köztük az új iMac, Mac Mini és MacBook Pro laptopokat, valamint az új iPad Minit. A vállalat „egyéb termékek”, más néven Wearables kategóriája, amely az Apple Watch, az AirPods, a Beats és a Vision Pro eladásokat foglalja magába, éves szinten 2 százalékkal csökkent, 11,75 milliárd dollárra, ami elmaradt az elemzők által várt 12 milliárd dollártól.
A vállalat nettó profitja 7,1 százalékkal 36,33 milliárd dollára nőtt. Az egy részvényre jutó eredmény így 2,40 dollár lett, magasabb az elemzők által várt 2,35 dollárnál.
Ami az előrejelzést illeti, az Apple közölte, hogy a márciusi negyedévben éves szinten „alacsony vagy közepes egyszámjegyű” bevételnövekedésre számít. A cég szerint az erős dollár várhatóan mintegy 2,5 százalékkal rontja majd a bevételeket, de a devizhatástól tisztítva a teljes növekedés mértéke hasonló lesz a decemberi negyedévben mért érték. A vállalat hozzátette, hogy alacsony kétszámjegyű növekedést vár a szolgáltatási üzletágban.
A pozitív előrejelzés, és a kínai iPhone eladások potenciális felpörgésének kilátásai miatt az Apple árfolyama 3 százalékos pluszba került a tegnapi piaczárás után.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ