A Shein pénteki sajtóközleményében kiemelte, hogy tavaly több mint 2 millió termékbiztonsági tesztet végzett vezető iparági laboratóriumok, például a Bureau Veritas és az Intertek közreműködésével. A vállalat emellett szigorú dokumentációs követelményeket támaszt beszállítóival szemben olyan termékek esetében, mint a játékok, babatermékek, orvosi eszközök és elektronikai cikkek.
A termékbiztonság kérdése különösen aktuális, mivel a Shein a múlt héten több mint 300 hajszárító kefét hívott vissza az Egyesült Államokban áramütés veszélye miatt. Ez volt az első termékbiztonsági visszahívásuk az országban 2021 óta. A vállalat szóvivője elmondta a CNBC-nek, hogy nemcsak a saját termékeiken, de a piacterükön értékesített, harmadik féltől származó termékeken is végeznek biztonsági teszteket.
A Shein lépései túlmutatnak az iparági gyakorlaton, különösen az online piacterek esetében, ahol általában csak az eladóktól várják el a tesztelést és a dokumentációt. A vállalat közölte, hogy az elmúlt évben több mint 260 eladót távolított el a piacteréről, mert nem feleltek meg a megfelelőségi követelményeknek.
Azonban a vállalat továbbra is kritikák kereszttüzében áll.
Brit törvényhozók nemrég bírálták a Shein ügyvédeit egy parlamenti meghallgatáson, ahol kitértek az ellátási láncra vonatkozó kérdések elől. Yinan Zhu, a Shein európai általános jogásza többször is elutasította, hogy válaszoljon arra, használnak-e Hszincsiangból (Ujgur Autonom Terület) származó pamutot termékeikben.
A kínai kiskereskedelmi cég még tavaly nyáron indította el a londoni tőzsdén a részvénykibocsátási folyamatot.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ