- A Honda eladásai tavaly 4,6%-kal 3,8 millió darabra csökkentek, a gyártás 11%-kal 3,7 millió járműre esett vissza.
- A Nissan eladásai 0,8%-kal 3,3 millióra csökkentek, a gyártás 8,7%-kal 3,1 millió darabra esett vissza.
Kínában a Nissan eladásai tavaly 12%-kal estek vissza, míg a termelés 14%-kal csökkent, a Honda eladásai 30%-kal csökkentek, a termelés pedig 35%-kal esett vissza.
A legfrissebb számok alapján a két japán cég szenved az egyébként bővülő globális autópiacon, ezért is szükségük lehet az együttműködésre.
A Honda és a Nissan decemberben jelentette be, hogy a két márka egyesítését tervezik egy holding alatt. Ha a Mitsubishi is úgy dönt, hogy csatlakozik, akkor a holding együttes eladása évente közel 8 millió autó lenne, amivel a harmadik helyen állnának a Toyota és a Volkswagen mögött, előbbi 10,8, utóbbi 9 millió autót adott el tavaly.
A Nissan 2024-es teljesítménye valamivel jobb volt Észak-Amerikában, ahol a hibrid opciók hiánya miatt a vásárlók a bemutatótermekben porosodó autókat hagyták. Ott az eladások 2,8%-kal nőttek, de a termelés 13,3%-kal esett vissza.
A Nissan 36%-át birtokló francia Renault SA autógyártó képviselői eközben a héten Japánba utaztak, hogy kifejezzék aggodalmukat a megállapodással kapcsolatban, és kifejezzék azon kívánságukat, hogy a Renault részesedésének értékét teljes mértékben ismerjék el.
Novemberben, a katasztrofális negyedéves eredményt követően a Nissan bejelentette, hogy 9000 munkahely leépítését és a gyártási kapacitás 20%-os csökkentését tervezi. A gyenge amerikai és kínai eladások arra kényszerítették az autógyártót, hogy 70%-kal csökkentse a március 31-én záruló 12 hónapra vonatkozó éves profitkilátásait.
A következő hónapban a Honda felvázolta a Nissan-nal való egyesülésről szóló megállapodást, ami a megtépázott autógyártó felvásárlásának felel meg. A két fél közölte, hogy január vége körül kívánják előterjeszteni az üzlet kereteit, és júniusban véglegesítik az ügyletet, mielőtt a holding részvényeit 2026 augusztusában kezdik el értékesíteni.
Címlapkép forrása: Anna Barclay/Getty Images