FONTOS A háttérben nagyon érdekes orosz-amerikai alku kezd kibontakozni, és ez Magyarországot is érintheti
 
Portfolio signature

Légikatasztrófa Washingtonban: ekkora az esély rá, hogy repülőgépbalesetben halsz meg

Portfolio
Nem győzik ismételgetni a szakértők, hogy még mindig a repülés a legbiztonságosabb közlekedési forma, miután az elmúlt néhány hétben sorra történtek súlyos, halálos áldozatot követelő balesetek. Legutóbb ma reggel Washington DC felett, ahol egy utasszállító repülőgép ütközött egy katonai helikopterrel, ami 2001 óta a legtöbb halálesetet okozó légibaleset volt amerikai földön. Összeszedtük az elmúlt hetek baleseteit, megnéztük, hogy melyek voltak a történelem legsúlyosabb légikatasztrófái és hogy a statisztikák szerint mennyi az esélye annak jelenleg, hogy valaki repülőgépbalesetben haljon meg.

December vége óta úgy érezhetjük, hogy szinte minden napra jutott egy súlyos repülőgép-baleset. Ez erőteljes túlzás, de tény, hogy december és január végén több incidens is történt sorozatban:

  • December 23-án a Swiss Air Bukarestből Zürichbe tartó járata kényszerleszállást hajtott végre Grazban, miután füst keletkezett a kabinban, 17 utast és a személyzet 5 tagját kórházba szállították, egy légiutaskísérő később életét vesztette füstmérgezés miatt.
  • December 25-én az Azerbaijan Airlines járata kényszerleszállás közben zuhant le Kazahsztánban, miután a feltételezések szerint eltalálta egy orosz föld-levegő rakéta, a fedélzeten tartózkodó 67 főből 38 életét vesztette.
  • December 29-én a Jeju Air gépe leszállás közben zuhant le Dél-Koreában, 181 főből mindössze ketten élték túl a balesetet, ez volt az ország eddigi legsúlyosabb légibalesete. A gép túlfutott a repülőtér kifutópályáján, majd egy betonfalnak ütközött és lángba borult. A pilóták négy perccel az ütközést megelőzően madárbecsapódást és vészhelyzetet jelentettek a toronynak.
  • Január 28-án az Air Busan Hongkongba repülő járata nem sokkal a felszállást követően kigyulladt. A gépen 176 fő tartózkodott, mindenkit evakuáltak, az incidensben 7 fő sérült meg.
  • Január 29-én egy olajipari munkásokat szállító gép zuhant le Dél-Szudánban nem sokkal a felszállást követően, a gépen tartózkodó 21 főből 20 elhunyt.
  • Január 29-én a PSA Airlines által működtetett American Airlines járat katonai helikopterrel ütközött Washington DC-nél és a Potomac folyóba zuhant, az utasszállítón 64 fő, a helikopteren 3 fő tartózkodott. Jelen állás szerint a balesetnek nincs túlélője. Ez a legsúlyosabb repülőgép-baleset az áldozatok számát tekintve az Egyesült Államokban 2001 novembere óta.

Mindezekkel együtt a légiközlekedés még mindig a legbiztonságosabb közlekedési módnak számít a statisztikák szerint, ahogy egyszer egy pilóta megfogalmazta: „ha kijutottál a reptérre, akkor már túl vagy a repülés legveszélyesebb részén”. Miközben a légijáratok száma (a Coviddal sújtott időszakot kivéve) évről évre növekedett, az incidensek és a balesetekhez kapcsolódó halálesetek száma trendszerűen csökkent az elmúlt évtizedekben,

jelenleg az MIT számításai szerint egy a 13,7 millióhoz az esélye annak, hogy valaki a világon az életét veszti egy repülőgép szerencsétlenségben.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés