December vége óta úgy érezhetjük, hogy szinte minden napra jutott egy súlyos repülőgép-baleset. Ez erőteljes túlzás, de tény, hogy december és január végén több incidens is történt sorozatban:
- December 23-án a Swiss Air Bukarestből Zürichbe tartó járata kényszerleszállást hajtott végre Grazban, miután füst keletkezett a kabinban, 17 utast és a személyzet 5 tagját kórházba szállították, egy légiutaskísérő később életét vesztette füstmérgezés miatt.
- December 25-én az Azerbaijan Airlines járata kényszerleszállás közben zuhant le Kazahsztánban, miután a feltételezések szerint eltalálta egy orosz föld-levegő rakéta, a fedélzeten tartózkodó 67 főből 38 életét vesztette.
- December 29-én a Jeju Air gépe leszállás közben zuhant le Dél-Koreában, 181 főből mindössze ketten élték túl a balesetet, ez volt az ország eddigi legsúlyosabb légibalesete. A gép túlfutott a repülőtér kifutópályáján, majd egy betonfalnak ütközött és lángba borult. A pilóták négy perccel az ütközést megelőzően madárbecsapódást és vészhelyzetet jelentettek a toronynak.
- Január 28-án az Air Busan Hongkongba repülő járata nem sokkal a felszállást követően kigyulladt. A gépen 176 fő tartózkodott, mindenkit evakuáltak, az incidensben 7 fő sérült meg.
- Január 29-én egy olajipari munkásokat szállító gép zuhant le Dél-Szudánban nem sokkal a felszállást követően, a gépen tartózkodó 21 főből 20 elhunyt.
- Január 29-én a PSA Airlines által működtetett American Airlines járat katonai helikopterrel ütközött Washington DC-nél és a Potomac folyóba zuhant, az utasszállítón 64 fő, a helikopteren 3 fő tartózkodott. Jelen állás szerint a balesetnek nincs túlélője. Ez a legsúlyosabb repülőgép-baleset az áldozatok számát tekintve az Egyesült Államokban 2001 novembere óta.
Mindezekkel együtt a légiközlekedés még mindig a legbiztonságosabb közlekedési módnak számít a statisztikák szerint, ahogy egyszer egy pilóta megfogalmazta: „ha kijutottál a reptérre, akkor már túl vagy a repülés legveszélyesebb részén”. Miközben a légijáratok száma (a Coviddal sújtott időszakot kivéve) évről évre növekedett, az incidensek és a balesetekhez kapcsolódó halálesetek száma trendszerűen csökkent az elmúlt évtizedekben,
jelenleg az MIT számításai szerint egy a 13,7 millióhoz az esélye annak, hogy valaki a világon az életét veszti egy repülőgép szerencsétlenségben.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!