A Spirit Airlines novemberben jelentett csődöt, miután évek óta veszteségesen működött és üzleti modellje egyre több kérdést vetett fel. A JetBlue-val tervezett fúzió meghiúsulása után a Frontier most a Spirit kötvénytulajdonosait próbálja meggyőzni az egyesülés előnyeiről.
A Frontier javaslata szerint az egyesüléssel az ötödik legnagyobb amerikai légitársaság jönne létre, amely képes lenne felvenni a versenyt az iparágat uraló nagyobb vállalatokkal.
Azonban a Spirit vezetősége elutasítja az ajánlatot, mondván, hogy az kedvezőtlenebb és kockázatosabb, mint saját reorganizációs tervük.
Ted Christie, a Spirit vezérigazgatója és Mac Gardner elnök közölték a Frontierrel, hogy bár egyetértenek abban, hogy a két légitársaság együtt "erős versenytárs" lenne, a jelenlegi ajánlat rosszabb, mint amiről tavaly tárgyaltak.
A Spirit saját terve szerint a hitelezők 840 millió dollár értékben kapnának biztosított kötvényeket, és a vállalat teljes részvénycsomagja a tulajdonukba kerülne. Ezzel szemben a Frontier 400 millió dollárnyi kötvényt és 19 százalékos részesedést ajánl egy egyesített légitársaságban, amely szerintük sokkal értékesebb lenne.
A fapados légitársaságok jelenleg komoly kihívásokkal néznek szembe az amerikai piacon. A költségérzékeny ügyfelekért folytatott verseny egyre élesebb, a Spirit flottájának egy része pedig hajtóműhiba miatt a földön maradt, ami megakasztotta a cég gyors növekedési ütemét. A Spirit a költségcsökkentés jegyében mintegy 200 munkahely megszüntetését jelentette be, hogy elérje a 80 millió dolláros éves megtakarítási célt. Eközben a diszkont légitársaságok, köztük a Spirit és a Frontier is, kisebb-nagyobb sikerrel átdolgozzák stratégiájukat, hogy az előkelőbb utasokat megszólítsák.
Az iparági elemzők szerint a Spirit és a Frontier egyesülésének nagyobb esélye lehet a hatósági jóváhagyásra, mint a korábban elutasított JetBlue-Spirit fúziónak. A trösztellenes politika esetleges változása a Trump-kormányzat alatt további üzletkötések előtt nyithatja meg az utat.
Címlapkép forrása: Portfolio
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ