A Ryanair 2025-ös pénzügyi éve harmadik negyedévének (október-decemberi időszak) főbb számai:
- 44,9 millió utast szállított a Ryanair, ami 9 százalékos növekedés 2023 azonos időszakához képest
- a férőhely-kihasználtságot mérő load factor 92 százalék volt, hasonlóan a bázisidőszaki értékhez
- 2,96 milliárd eurós bevétellel zárta a negyedévet a légitársaság, ami 10 százalékos emelkedés év/év alapon
- az utasforgalom emelkedése mellett a jegyárak is valamelyest növekedtek az erős karácsonyi és újévi foglalásoknak köszönhetően, az egy utasra jutó átlagos bevétel 1 százalékkal nőtt – közölte a cég
- a működési költségek a bevételnél lassabb ütemben, 8 százalékkal nőttek, a fedezeti ügyletekkel kontrollált üzemanyagköltségeknek köszönhetően a munkaerőköltségek, valamint a Boeing-gépek késlekedésével kapcsolatos költségek emelkedését valamelyest sikerült ellensúlyozni
-
az adózott eredmény 149 millió eurót tett ki, szemben az egy évvel korábbi 15 millió euróval, és a 60 milliós elemzői várakozásokat is jelentősen felülmúlta,
a pénzügyi év első kilenc hónapjának nyeresége viszont 12 százalékos visszaesést mutat (1,94 milliárd euró) - a 800 millió eurós saját részvény vásárlási program felét teljesítette december végéig a Ryanair
- részvényenként 0,223 eurós osztalékot fizet a légitársaság a negyedévre február végén.
A Boeing problémái miatt a Ryanair lefelé módosította az idei évre vonatkozó utasforgalmi előrejelzését, a légitársaság szerint bár a 737-es gépek gyártása elkezdett felépülni a tavalyi sztrájkokból, a 210 milliós tervezett éves utasszám nem lesz tartható. Az április elején kezdődő 2026-os pénzügyi évre 206 millió utassal számol jelenleg a Ryanair, ami mindössze 3 százalékos növekedés. A társaság pénzügyi igazgatója szerint, aki a közelmúltban látogatott tett a Boeing Seattle-i gyárában, jelentős javulást tapasztalható és a legrosszabbon már túl lehetnek.
A menedzsment közölte, hogy a kapacitások növelésében azon régiókon lesz a fókusz, ahol csökkennek a légiközlekedési adók, mint Lengyelország, Svédország vagy Olaszország. A Ryanair várakozásai szerint az európai rövid távú légiközlekedésben korlátozottak maradhatnak a kapacitások, az Airbus repülőgépeket üzemeltető légitársaságok a Pratt & Whitney hajtóművek javítása miatt szenvednek, a Boeing repülőgépeket üzemeltetők pedig a szállítások késlekedése miatt, miközben folytatódik a konszolidáció a szektorban, a Lufthansa megveszi az ITA-t, az Air France-KLM az SAS-ben vásárol részedést, de eladó a portugál légitársaság, a TAP is.
A kilátásokkal kapcsolatban a Ryanair elmondta, hogy bár a lezárt negyedévben emelkedtek a jegyárak, a folyó negyedévben a késői húsvét miatt ez most kihívást jelenthet. A teljes 2025-ös pénzügyi évre 1,55-1,61 milliárd euró közötti adózott eredményt vár a menedzsment, de az előrejelzéssel kapcsolatban továbbra is óvatos a társaság. Az előző évet 1,94 milliárd eurós eredménnyel zárta.
A várt feletti negyedéves profitnak köszönhetően a befektetők pozitívan fogadták a gyorsjelentést, a Ryanair részvényei közel 4 százalékos pluszba ugrottak.
Címlapkép forrása: Shutterstock