Az Egyesült Államok még a távozó Biden-adminisztráció utolsó napjaiban, január 10-én fájdalmas szankciókat hozott az orosz olaj- és gázszektorral szemben, amelyek többek között célba vették a Gazprom Neft és a Gazprom többségi tulajdonába tartozó szerbiai NIS olaj- és gázipari céget is. Ennél a cégnél megszabták az amerikaiak, hogy 45 napon belül el kell adniuk az oroszoknak a tulajdonrészüket.
A kemény szankciókat maga Alekszandr Vucic elnök is elismerte, amely után a minap Belgrádban tárgyalt Orbán Viktor magyar kormányfő és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, és feltehetően érintették a témát a Török Áramlat gázvezetékkel, és a megnövelendő szlovákiai szállításokkal együtt, amit aztán a magyar miniszterelnök a minap Pozsonyban be is jelentett.
A NIS tulajdonában áll Szerbia egyetlen kőolajfinomítója Pancevóban, és a NIS az egyetlen szerbiai repülőgép üzemanyag gyártó, amely korábban azt emelte ki, hogy az egyik legnagyobb vásárlója a Wizz Air, a cég pedig Belgrádban állomásoztat egy gépet – jegyzi meg a SeeNews.
A friss amerikai szankció hatására tehát az értesülés arról szól:
a Wizz Air elkerüli, hogy a NIS-től kelljen üzemanyagot vennie, így inkább technikai leszállásokat hajt végre Budapesten és Temesváron, hogy fel tudja tankolni belgrádi gépét.
A Seenews megkereste a Wizz Airt a légiközlekedési hírportál értesülésének kommentálása kapcsán, de a cikk tegnap délutáni megjelenéséig nem kapott visszajelzést a társaságtól.
Frissítés!
Cikkünk megjelenése után röviddel a Wizz Air az alábbi rövid közleményt küldte el szerkesztőségünknek:
A Wizz Air leszögezi, hogy az üzemanyag-szállítóval szemben említett szankciók nem befolyásolják a légitársaság menetrendjét. Mivel a szankciók jogi kérdésnek minősülnek, a légitársaság nem nyilatkozhat bővebben az ügyről.
Címlapkép forrása: Portfolio