Az A2A és partnerei által szerdán közzétett információk szerint a Stellantis által gyártott elektromos városi autó önállóan hagyta el a töltőállomást, egy kilométert tett meg 30 km/h maximális sebességgel, majd egy parkolóhelyen állt meg.
A szervezők állítása szerint ez volt az első ilyen jellegű teszt Európában.
A biztonság érdekében minden tesztet egy, a járműben tartózkodó felügyelő és egy irányítóterem felügyel. A forgalomban való közlekedés során egy biztonsági autó kíséri az önvezető járművet, figyelmeztetve a többi közlekedőt a folyamatban lévő tesztre.
"Európa nem maradhat le Kína és az Egyesült Államok mögött, e kísérleti szakasz után európai szintű elkötelezettséget várunk" - értékelte a fejleményeket Renato Mazzoncini, az A2A vezérigazgatója. A projekt célja, hogy hozzájáruljon a városok szén-dioxid-mentesítéséhez, a forgalom csökkentéséhez és a környezeti fenntarthatósághoz.
A kísérleti szakasz novemberig tart, havi egy-két teszttel. A tesztterület Brescia nagy részét lefedi, beleértve a történelmi központot és a szomszédos kerületeket. Az önvezető autó képes emberi beavatkozás nélkül, az A2A által biztosított töltőállomásokon autonóm módon töltődni.
A Politecnico di Milano egyetem munkatársa, Matteo Sergio Savaresi szerint a technológia széles körű alkalmazásához jogszabályi változtatásokra van szükség.
Címlapkép forrása: Sjoerd van der Wal/Getty Images