Az európai autógyártó már most is komoly kihívásokkal néz szembe a magas költségek és az alacsonyabb árú kínai konkurencia miatt. A Trump által felvetett, akár 25%-os vámok bevezetése további bizonytalanságot okoz az iparágban. Bár végleges döntés még nem született, az elnök szerint ezek a vámok akár február 1-jétől életbe léphetnének.
A Volkswagen szóvivője a Reutersnek küldött nyilatkozatában kifejtette:
A Volkswagen-csoportot aggasztják azok a káros gazdasági hatások, amelyeket az amerikai kormányzat által javasolt vámok az amerikai fogyasztókra és a nemzetközi autiparra gyakorolnak.
A bejelentés hatására a Volkswagen részvényei 1,2%-ot estek, és hasonló tendencia volt megfigyelhető más európai autógyártók esetében is.
A német vállalat hangsúlyozta az amerikai piac iránti elkötelezettségét, kiemelve, hogy összesen több mint 10 milliárd dolláros beruházást tervez az országban. Ez az összeg nagyrészt a chattanoogai üzem fejlesztésére és a Riviannal közös vállalkozásra irányul.
A szóvivő hozzátette:
Nagyra értékeljük az együttműködést és a nyílt párbeszédet. A Volkswagen Csoport várakozással tekint a hosszú távú és konstruktív partnerség folytatása elé az amerikai kormánnyal.
A Volkswagen mexikói, pueblai autógyára kulcsfontosságú szerepet tölt be a vállalat termelésében. Ez a létesítmény a cégcsoport egyik legnagyobb gyára, amely 2023-ban közel 350 000 autót gyártott, beleértve a Jetta, Tiguan és Taos modelleket, amelyek mind az amerikai piacra készülnek.
A Stifel elemzői szerint a tervezett vámok bevezetése esetén a Volkswagen által az Egyesült Államokban értékesített autók mintegy 65 százaléka elveszítené versenyképességét.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Shutterstock