Az ír székhelyű légitársaság csütörtökön kiadott közleményében részletezte a tervezett változtatásokat. Eszerint teljesen megszüntetik a járatokat Jerez és Valladolid városokba, míg jelentősen csökkentik a Vigo, Santiago de Compostela, Zaragoza, Santander és az asztúriai repülőtérre közlekedő járatok számát.
A Ryanair összesen 12 útvonalon 18%-kal csökkenti a kapacitását, ami mintegy 800 000 utasférőhely törlését jelenti az előző nyári szezonhoz képest.
Ez a lépés várhatóan érzékenyen érinti majd a spanyol turizmust, különösen a kisebb, regionális desztinációkat.
A légitársaság közölte, hogy a felszabaduló kapacitásait olyan országokba csoportosítja át, mint Olaszország, Svédország, Horvátország, Magyarország és Marokkó. A Ryanair indoklása szerint ezekben az országokban "a kormányok ösztönzik a növekedést", szemben a spanyolországi helyzettel.
A Ryanair és az Aena közötti feszültség nem új keletű. A légitársaság már évek óta kritizálja az Aena által felszámított repülőtéri díjakat. Ezt a helyzetet nem enyhítette sem a COVID-19 járvány idején bevezetett díjbefagyasztás, sem a spanyol versenyfelügyelet decemberi döntése, amely megakadályozta a 2025-re tervezett díjemelést.
Fontos megjegyezni, hogy a Ryanair lépése ellentétes a spanyol turizmus jelenlegi trendjével. Az Aena adatai szerint 2024-ben több mint 309 millió utas fordult meg a spanyolországi repülőtereken, ami minden idők rekordja. Ez a szám jól tükrözi az ország turisztikai szektorának erős teljesítményét és a külföldi látogatók növekvő számát.
A spanyol hatóságok optimisták a jövőt illetően, és arra számítanak, hogy a turisztikai fellendülés az idei évben is folytatódik. Azonban a Ryanair kapacitáscsökkentése kihívást jelenthet egyes régiók számára, különösen azokban a városokban, ahol a légitársaság teljesen megszünteti járatait.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Shutterstock