A Lending Standards Board (LSB) megbízásából készült felmérés szerint
a BNPL-felhasználók mindössze 52%-a van tisztában azzal, hogy késedelmi díjakat számíthatnak fel nekik.
Csupán a felhasználók fele tudja, hogy ezek a díjak milyen mértékűek lehetnek.
A kutatás arra is rámutat, hogy a BNPL-felhasználók 15%-ának már felmerültek késedelmi díjai. Ez az arány még magasabb, 22% azoknál, akiknek rossz vagy nagyon rossz a hitelképessége.
A Citizens Advice korábbi felmérése szerint 2022 végén a brit felnőttek több mint negyede, mintegy 15 millió ember tervezte igénybe venni a BNPL szolgáltatásokat az ünnepi kiadások fedezésére. Ez is jelzi a szolgáltatás növekvő népszerűségét.
Az RFI Global által végzett kutatás további érdekes adatokat is feltárt. A BNPL-felhasználók alig több mint egyharmada állítja, hogy csak a fizetéskor dönt a szolgáltatás igénybevételéről. Emellett a felhasználók háromötöde nincs tisztában azzal, hogy ezek a termékek jelenleg nem szabályozottak.
A brit kormány 2022 végén bejelentette, hogy tervezi a BNPL-szolgáltatások szabályozását. Ez magában foglalná, hogy a vállalatokat a Pénzügyi Felügyeleti Hatóság (FCA) felügyelete alá vonják, és a fogyasztói hitelről szóló törvényt alkalmazzák rájuk. Az LSB azonban megjegyzi, hogy ez a szabályozás legkorábban 2026-ban léphet életbe.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images