A francia cég közleménye szerint az év végi erős teljesítmény segített ellensúlyozni az év eleji gyengébb keresletet,
ami végül 1,3%-os éves növekedést eredményezett az éves eladásokban.
Ez azonban jelentősen elmarad a 2023-as 9%-os bővüléstől.
Az autipar globálisan kihívásokkal teli évet zárt 2024-ben. Az infláció visszafogta a fogyasztók új járművek iránti keresletét, miközben a kínai túltermelés is nyomást gyakorolt a piacra. Ez a tendencia más gyártókat érint: a Volkswagen például 2,3%-os csökkenést jelentett az eladásaiban az előző évhez képest.
A Renault összesen 2,26 millió járművet értékesített tavaly. A vállalat elsősorban az európai piacra összpontosít, ahol az elektromos és hibrid járművek növekvő részaránya segített 6,1%-kal növelni az eladásokat az utolsó negyedévben.
Összességében a csoport európai eladásainak 9%-át tették ki az elektromos járművek, ami a negyedik negyedévben 12%-ra emelkedett - közölte a vállalat. A Renault márka esetében ez az arány még magasabb volt: az utolsó negyedévben az európai értékesítés 16%-át adták az elektromos járművek.
Az idei évben az eladások közel 20%-át kell elektromos járműveknek kitennie ahhoz, hogy a vállalat megfeleljen az új, szigorúbb európai szén-dioxid-kibocsátási céloknak.
A Renault február 20-án teszi közzé részletes 2024-es pénzügyi eredményeit.
Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images