Kínában nagy a visszaesés
Sokat írtunk már arról, hogy nem könnyű az európai autógyártók értékesítési környezete, az alkatrészhiány, a kínai konkurencia, a károsanyag-kibocsátási szabályok szigorodása vagy a kereskedelmi vámok nehezítik az eladásokat. A BMW is érzi ezt, a német autógyártó eladásai csoportszinten 4 százalékkal csökkentek 2024-ben, összesen 2,451 millió járművet adott el a vállalat, ami a prémium szegmensben még mindig elég volt globálisan az első helyhez.
Ezen belül a BMW márka autóeladásai 2,3 százalékkal 2,2 millió darabra csökkentek. MINI-ből a modellátállások miatt 17,1 százalékkal kevesebbet, 245 ezret adtak el, Rolls-Royce-ból 5,3 százalékkal kevesebb, 5712 darab kelt el. Teljesen elektromos modellből 13,5 százalékkal többet, 427 ezret adott el a cégcsoport.
Németországban 5,3 százalékkal 267 ezer darabra esett a BMW-k és MINI-k eladása, de az igazán nagy dráma – más európai gyártókhoz hasonlóan – Kínában volt, ott 13,4 százalék volt az eladások visszaesése. A mai eseményen egy jó példa is elhangzott azzal kapcsolatban, hogy hogyan változott meg az értékesítési környezet Kínában:
Miközben 2022-ben 4 konkurense volt az iX3-nak Kínában, most már 18 van.
X5-ből fogyott a legtöbb
Az erős 2023 után 14 százalékkal kevesebb, összesen 800 teljesen elektromos BMW-t és MINI-t adtak el Magyarországon. A visszaesés részben annak tudható be, hogy 2022-23-ban feltorlódtak az alkatrészhiány miatt az eladások, vagyis magas bázisból esett tavaly az értékesítés. A magyar eletromosautó piacon a BMW 674 autóval a negyedik volt 2024-ben, a Tesla, a BYD és a Volvo után.
Címlapkép forrása: Anusak Laowilas/NurPhoto via Getty Images