Duffy a Boeing helyzetével kapcsolatban hangsúlyozta a vállalat nemzetbiztonsági és gazdasági jelentőségét. "A Boeing nemzetbiztonsági kérdés. A Boeing az amerikai termékek legnagyobb exportőre - hihetetlenül fontos" - mondta a jelölt. Hozzátette, hogy a vállalatnak "kemény szeretetre" van szüksége a 2024-es légiközlekedési vészhelyzet után, hogy visszatérjen a helyes útra.
A jelölt kiemelte, hogy szorosan együtt kíván működni a Kongresszussal és a Szövetségi Légügyi Hivatallal (FAA) a Boeingbe vetett globális bizalom helyreállításában és a légi közlekedés biztonságának garantálásában. Az FAA jelenleg is szigorúbb felügyeletet gyakorol a Boeing felett, és korlátozta a vállalat gyártási kapacitását a tavalyi Alaska Airlines incidens után.
Az elektromos járművek úthasználatával kapcsolatban Duffy egyértelmű álláspontot képviselt: "Fizetniük kellene az útjaink használatáért."
Rámutatott arra a problémára a Reuters hírügynökség beszámolója szerint, hogy jelenleg az útjavítások finanszírozása nagyrészt a dízel és benzin adójából származik, amit az elektromos járművek nem fizetnek.
A jelölt elismerte, hogy az elektromos járművek úthasználati díjának bevezetése kihívásokkal jár. Néhány államban már bevezettek díjakat az elektromos járművekre az útjavítási költségek fedezésére, míg szövetségi szinten a Kongresszus az elmúlt évtizedekben az általános adóbevételeket használta fel a szövetségi autópálya-alap hiányainak kezelésére.
Duffy meghallgatása egy olyan időszakban zajlott, amikor változások várhatók az FAA vezetésében. Mike Whitaker FAA-adminisztrátor január 20-án tervezi lemondását, és Katie Thomson helyettes FAA-adminisztrátor a közelmúltban távozott az ügynökség éléről. Donald Trump még nem nevezett meg új jelöltet a minisztérium vezetésére.
Címlapkép forrása: Toru Hanai/Bloomberg via Getty Images