Az Audi, a Volkswagen csoport prémium márkája, 2024-ban 1,67 millió járművet értékesített,
ami 12 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest.
Ezzel szemben a Tesla 1,79 millió autót szállított ki ugyanebben az időszakban, megelőzve ezzel a német versenytársat.
Az Audi eladásai több kulcsfontosságú piacon is csökkentek, beleértve Németországot, Kínát és Észak-Amerikát. A teljesen elektromos modellek értékesítése 8 százalékkal, mindössze 164 ezer darabra csökkent.
A német luxusautó-gyártók nehézségekkel küzdenek Kínában, ahol a gazdasági fellendülés továbbra is bizonytalan, és a helyi gyártók egyre erősebb versenyt támasztanak. Európában az elektromos járművek iránti keresletet elmaradt a várakozásoktól, részben a csökkenő állami támogatások miatt.
A nehézségekre válaszul az autógyártók termeléscsökkentésbe kezdtek. A Volkswagen csoport például visszafogta kapacitását a névadó márkánál, az Audi pedig fontolgatja egy brüsszeli üzem bezárását az ott gyártott elektromos Q8 e-tron sportkocsi iránti gyenge kereslet miatt.
A Tesla sem volt mentes a kihívásoktól 2024-ben. Az amerikai vállalat először szembesült éves eladásainak csökkenéssel, és csak szűken tudta megtartani vezető pozícióját a kínai BYD előtt a teljesen elektromos autók globális értékesítésében.
Címlapkép forrása: Shutterstock