A Ryanair egy közelmúltbeli incidenst hozott fel példaként, amely jelentős,
15 000 eurós anyagi kárt okozott a vállalatnak.
A 2024 áprilisában történt eset során egy Dublinból Lanzarotéra tartó járatot Portóba kellett átirányítani egy rendbontó utas miatt. A közel 15 000 eurós kárnak csaknem felét az utasok és a személyzet éjszakai szállásköltsége tette ki. Az érintett utast letartóztatták, és polgári peres eljárás indult ellene.
Az ír légitársaság azt javasolja, hogy a repülőtereken korlátozzák az utasonkénti alkoholfogyasztást maximum két italra.
Nem értjük, hogy a repülőtereken miért nem korlátozzák az utasokat két alkoholos italra. Ez biztonságosabb és jobb viselkedést eredményezne a repülőgépek fedélzetén.
- áll a Ryanair közleményében.
A Covid-19 járvány óta megnövekedett a fedélzeti rendbontások száma, ami miatt a légitársaságok és a légiutas-kísérők Európában és az Egyesült Államokban is felszólaltak a földi alkoholfogyasztás korlátozása érdekében. Ezek a kezdeményezések azonban ellenállásba ütköznek a repülőterek és a bárok részéről, amelyek bevételeik jelentős részét az alkoholeladásból szerzik.
Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója korábban kiemelte, hogy a hangoskodó utasok jelentik a legnagyobb kihívást az utaskísérők számára, különösen az olyan népszerű turisztikai célpontoknál, mint a spanyolországi Ibiza szigete.
A légitársaság már most is korlátozza az alkohol árusítását járatain, különösen akkor, ha rendbontás veszélye áll fenn.
Az Amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal adatai szerint 2024 első félévében 915 esetben jelentettek fegyelmezetlen utast, ebből 106 esetben ittas állapotút. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség statisztikái alapján 2023-ban világszerte 480 járatra jutott egy rendbontó utas, míg 2022-ben ez az arány 568 járat volt.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images