A dél-koreai Samsung eladott készülékeinek száma 1 százalékkal nőtt 2023-hoz képest, továbbra is vezette a piacot, részben a mesterséges intelligenciával hajtott Galaxy S24 okostelefonok iránti erős keresletnek köszönhetően.
Piaci részesedése ugyanakkor 19 százalékra csökkent a 2023. évi 20 százalékról.
Az Apple a második helyet szerezte meg, eladásai 2 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint 2023-ban. A Counterpoint megjegyzi, hogy az iPhone 16-os sorozat vegyes fogadtatásban részesült, részben mert ezekben a telefonokban az induláskor hiányoztak az Apple Intelligence funkciói.
A cég piaci részesedése 19 százalékról 18 százalékra süllyedt.
A Xiaomi piaci részesedése a 2023. évi 13 százalékról 14 százalékra emelkedett, harmadik lett a dobogón, eladott készülékeinek a száma erőteljesen, 12 százalékkal emelkedett, részben a portfólió átrendezése és a cég agresszív terjeszkedése eredményeként.
A negyedik OPPO piaci részesedése 9 százalékról 8 százalékra csökkent, eladása 8 százalékkal esett.
Az ötödik a vivo piaci részesedése 8 százalék maradt tavaly, miközben 9 százalékkal több készüléket adott el.
A többi okostelefon-gyártó együttes piaci részesedése 33 százalékra emelkedett tavaly a 2023. évi 31 százalék után, készülékeladásuk 8 százalékkal bővült a Counterpoint Research piackutató cég jelentése szerint.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images