A Bloomberg Intelligence által megkérdezett informatikai és technológiai vezetők a napokban közzétett jelentés szerint
átlagosan a munkaerő nettó 3%-ának leépítésére számítanak.
Tomasz Noetzel, a BI vezető elemzője szerint a back office, a middle office és az üzemeltetés területén váltja ki a technológia a legtöbb munkahelyet. Az ügyfélszolgálatoknál változásokra kerülhet sor, mivel az ügyfélfunkciókat robotok kezelik, míg az ügyfélazonosítási (KYC) feladatok szintén veszélyeztetettek lesznek.
Minden olyan munka, amely rutinszerű, ismétlődő feladatokkal jár, veszélyben van. De az AI nem fogja ezeket teljesen megszüntetni, a munkaerő fog átalakulni.
Az eredmények messzemenő változásokat jeleznek az iparágban, amelyek a jövedelmezőség javulásában is megmutatkoznak.
2027-ben a bankok adózás előtti nyeresége 12%-17%-kal magasabb lehet, mint AI nélkül lenne - ami akár 180 milliárd dollárral is növelheti a bankszektor eredményét
Tízből nyolc válaszadó arra számít, hogy a generatív AI a következő három-öt évben legalább 5%-kal növeli a termelékenységet és a bevételtermelő képességet.
A Citi egy júniusi jelentésében azt állította, hogy a mesterséges intelligencia valószínűleg több munkahelyet fog megszüntetni a bankszektorban, mint bármely más ágazatban. A banki munkakörök mintegy 54%-a nagy valószínűséggel automatizálható - közölte akkor a Citi.
Ennek ellenére számos cég hangsúlyozta, hogy az elmozdulás azt eredményezi, hogy a munkahelyi szerepek a technológia által megváltoznak, nem pedig teljesen eltűnnek. Teresa Heitsenrether, aki a JPMorgan mesterséges intelligenciával kapcsolatos erőfeszítéseit felügyeli, novemberben azt mondta, hogy a bank generatív mesterséges intelligencia alkalmazása eddig csak a munkahelyeket bővítette.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images