A kivonásokkal tisztított piacon 17 371 jármű eladásáról számolt be a márka, részesedése így 14,6 százalékos - tették hozzá.
A közleményben rámutattak: a magyarországi regisztrációt követő fél éven belül a forgalomból kivonásra kerülő autók valójában nem maradnak a hazai utakon, ezért a kivonásokkal tisztított adatok a teljes piaci adatoknál reálisabb képet adnak az ország újautó-eladásairól és az aktív autópark alakulásáról.
Az importőr adatai szerint a személyautók magyarországi piacán a Toyota részesedése 12,9 százalék 14 622 új autó eladásával, míg a kisteherjárműveknél 14,1 százalék 3500 új autó eladásával. A kivonásokkal tisztított adatok szerint a piaci részarány nő: a személyautóknál 14,2 százalékra, a kishaszongépjárműveknél 17,1 százalékra.
A flottaeladások aránya a vállalat értékesítésében eléri a 62,1 százalékot. A kivonásokkal tisztított adatok szerint a Toyota tavaly 10 795 járművet értékesített jogi személyeknek, ezzel első helyen áll a márkák rangsorában 13,9 százalékos részesedésével. A magánvásárlók körében a Toyota 6576 darabos eladással, 16 százalékos részesedéssel a második legkelendőbb márka volt 2024-ben.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images