Az előrejelzések szerint a Wizz Air nettó vesztesége elérheti a 206 millió eurót a 2025-ös pénzügyi év harmadik negyedévében, amit elsősorban egy 200 millió eurós devizaárfolyam-átértékelési veszteség okozhat az amerikai dollár erősödése miatt. Ugyanakkor az EBIT (kamatok és adózás előtti eredmény) várhatóan 4 millió euróra emelkedik, ami jelentős javulást jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez a pozitív változás főként az egységbevétel (RASK) növekedésének és az üzemanyagköltségek csökkenésének köszönhető.
A Concorde felhívja a figyelmet arra, hogy a menedzsment elveszíthette a hitelességét a közelmúlt profitfigyelmeztetései vagy azok hiánya miatt. A vállalat korábban 350-450 millió euró közötti profitvárakozást közölt a pénzügyi évre vonatkozóan, azonban az amerikai dollár jelentős erősödése és a vártnál magasabb költségnövekedés miatt valószínűleg felül kell vizsgálniuk ezeket az előrejelzéseket.
A Wizz Air számos kihívással néz szembe, de 2025 valódi fordulópont lehet számára - írja a Concorde.
A 2025-ös kilátásokat illetően a Wizz Air stratégiája a közép-kelet-európai piacokra való fókuszálásra irányul, ahol a cég márkaismertségi előnnyel rendelkezik. A Concorde szerint a vállalat kisebb versennyel nézhet szembe a piacbővítés terén, mivel fő versenytársai, a Ryanair és az easyJet, várhatóan mérsékeltebb kapacitásnövekedést terveznek a következő években.
Az árazási környezet és a foglalási trendek tekintetében további áremelkedésre és javuló üzemeltetési árrésekre lehet számítani a Wizz Air kommunikációja alapján. Ez hasonló környezetet sugall, mint ami 2019-ben volt megfigyelhető - írja a Concorde. A pénzügyi negyedik negyedév korai jelei is arra utalnak, hogy a kihasználtság és az árazási erő éves szinten tovább javulhat, bár a húsvéti időszak eltolódása miatt márciusban gyengébb, áprilisban erősebb teljesítmény várható az előző évhez képest.
A légitársaság részvényeinek teljesítményét befolyásolhatja az olajárak közelmúltbeli emelkedése, azonban a Wizz Air fedezeti politikája részben védelmet nyújthat az üzemanyagárak ingadozása ellen. A Concorde szerint a vállalat üzemanyag- és devizakitettsége körülbelül 50 százalékban fedezett volt a következő 12 hónapra vonatkozóan.
A Concorde kiemeli, hogy a konszenzus 2026-ra vonatkozó bevételi előrejelzése jóval alatta van az elemzőház becslésének, mivel alacsonyabb kapacitásbővüléssel és az ideihez hasonló RASK-kal számol jelenleg.
Ezt a Concorde pesszimistának tartja.
A Wizz Air RASK-ja átlagosan körülbelül 10 százalékkal alacsonyabb volt a Ryanairhez képest a COVID előtt, de ez a különbség mostanra 15 százalékra nőtt főként a Wizz Air új piacokra való belépése miatt. Az elemzőház várakozásai szerint a Wizz Air meglepően erős bevételi számokat fog a következő pénzügyi évben generálni, mivel még mindig van lehetőségük felzárkózni a Ryanairhez az árak tekintetében.
A Concorde 22,1 fontos célárfolyamot határozott meg a Wizz Air részvényeire (a korábbi célár 25 font), és továbbra is vételi ajánlást tart fenn. Hétfőn a Wizz Air 13,9 fonton zárt,
ehhez képest a Concorde célára 59 százalékos felértékelődési potenciált feltételez.
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ