A Kínai Információs és Kommunikációs Technológiai Hivatal (CAICT) pénteken közzétett adatai alapján novemberben mindössze 3,04 millió külföldi mobiltelefont értékesítettek Kínában.
Ez 47,4%-os visszaesést jelent 2023 novemberéhez képest, és 51%-os csökkenés tavaly októberhez viszonyítva.
Bár az adatok nem részletezik az egyes márkák teljesítményét, az Apple domináns szerepe miatt a számok elsősorban az iPhone-gyártó helyzetét tükrözik. A vállalat piaci pozícióját egyre inkább veszélyeztetik a feltörekvő hazai versenytársak, különösen a Huawei, amely az amerikai szankciók ellenére képes volt újra megerősödni a kínai piacon. Az IDC elemzése szerint a Huawei növekedése jelentősen meghaladta az Apple-ét 2024 harmadik negyedévében. A kínai vállalat sikeresen dobott piacra új, csúcskategóriás készülékeket, amelyek népszerűnek bizonyultak a helyi vásárlók körében.
Az Apple igyekszik visszanyerni lendületét az iPhone 16 sorozattal és új mesterséges intelligencia funkcióival. Tim Cook vezérigazgató célként említette az Apple Intelligence számára, hogy partnerségeket építsen ki helyi kínai cégekkel - jelezve, mennyire fontos a kínai piac a vállalat számára. Az amerikai cég azonban nehézségekbe ütközik az AI-funkciók bevezetésénél Kínában, mivel az országban szigorú szabályozás vonatkozik erre a területre. Ezzel szemben néhány hazai versenytárs már kínál AI-alapú szolgáltatásokat készülékein. Az Apple a kínai újév alkalmából akciókat indított szombattól az iPhone 16 népszerűsítése érdekében, remélve, hogy ezzel növelheti eladásait a kulcsfontosságú piacon.
Az Apple részvényei 0,4 százalékos mínuszban állnak a nyitás előtti kereskedésben.
Címlapkép forrása: Portfolio