A budapesti székhelyű Wizz Air, amely kizárólag Airbus flottával üzemel, komoly kihívásokkal szembesült, miután a Pratt & Whitney 2023-ban bejelentette, hogy több mint 1000 hajtóművet kell eltávolítani az Airbus repülőgépekből mikroszkopikus repedések ellenőrzése céljából.
A légitársaság már 2023 szeptemberében jelezte, hogy a hajtóművek ellenőrzése miatt a 2024-es pénzügyi év második felében 10%-os kapacitáscsökkenésre számít. Idén novemberben pedig a vártnál nagyobb mértékben csökkent az első félévi nyeresége, amit a vállalat a hajtóművek ellenőrzésével kapcsolatos folyamatos problémákkal és a közel-keleti konfliktus hatásaival indokolt.
A Wizz Air azonban optimista a jövőt illetően. A cég közleménye szerint 50 új Airbus A321NEO átvételével számolnak, és 2026 folyamán mintegy 20%-kal tervezik növelni az ülőhely-kapacitásukat.
A Pratt & Whitney 2026 végéig kereskedelmi támogatást nyújt, beleértve az üzemeltetési segítségnyújtást és a földön maradt repülőgépekkel kapcsolatos közvetlen költségek kompenzálását
- áll a Wizz Air közleményében.
A megállapodás jelentős lépés a légitársaság számára, hogy kezelje a hajtóművekkel kapcsolatos problémákat és visszatérjen a növekedési pályára. A Wizz Air vezetősége bízik abban, hogy az új Airbus gépek érkezésével és a kapacitás bővítésével ismét erősödni fog a cég piaci pozíciója.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Portfolio