A távközlési szolgáltatók évente egy alkalommal a fogyasztói árindex változásával egyoldalúan korrigálhatják előfizetéseik és szolgáltatásaik díjszabását. A Vodafone Magyarország a korábbi évek gyakorlatának megfelelően, a jogszabály által biztosított, valamint az Általános Szerződési Feltételeiben (ÁSZF) meghatározott módon, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) fogyasztói árindexe alapján meghatározott inflációkövető díjkorrekciót alkalmaz a kereskedelmi forgalomban elérhető lakossági és kisvállalati ügyfelek előfizetési díjaiban. A társaság az ÁSZF-ben meghatározott, 2023. szeptember 1. és 2024. augusztus 31. közötti periódust veszi figyelembe az automatikus díjkorrekció mértékének számításakor, saját üzleti évéhez igazodva, amely a KSH adatközlése szerint 5,46 százalék volt ebben az időszakban.
A Vodafone kereskedelmi forgalomban elérhető tarifáira előfizető lakossági és kisvállalati ügyfelek ennél kisebb árváltozást tapasztalhatnak majd, a vállalat 3,5 százalékos díjkorrekciót alkalmaz 2025-ben.
A díjkorrekciót jövő év májusától alkalmazza a vállalat, így az első korrigált számlákat májusban kapják majd kézhez az ügyfelek.
A Vodafone 2025. január 1-től már One márkanév alatt értékesíti távközlési szolgáltatásait. A most bejelentett inflációkövető díjkorrekció a kereskedelmi forgalomban elérhető lakossági és kisvállalati mobiltarifákat, valamint otthoni előfizetéses csomagok havi előfizetési díjait érinti. Az érintett ügyfelek februárban és márciusban kapnak hivatalos tájékoztatást a tarifákat érintő díjváltozásról - olvasható a cég közleményében.
A versenytársak közül a Yettel és a Magyar Telekom idén január elején, az éves inflációs adat ismeretében jelentette be az inflációkövető díjkorrekció mértékét, így valószínűleg pár hetet még kell várniuk az előfizetőknek arra, hogy kiderüljön a 2025-ös áremelések mértéke. Annak fényében különösen izgalmas, hogy hogyan alakulnak az árak, hogy az idei októberi hazai inflációs adatot lehúzták a távközlési szolgáltatások, amelyek akkor havi alapon 6,8 százalékos csökkenést mutattak. A december elején publikált legfrissebb inflációs adatok szerint novemberben a távközlési (telefon, internet) szolgáltatási díjak árszintje az előző hónaphoz képest nem változott, vagyis egyelőre tartósnak bizonyul az októberben elszámolt áresés. Ez egyben azt jelenti, hogy (amint a Portfolio korábban jelezte) nem az árvíz idején bevezetett kedvezmények, hanem nagy szolgáltatók általánosabb akciói vezettek az áreséshez.
Címlapkép forrása: Shutterstock