A GM közölte, hogy várhatóan 2,6 és 2,9 milliárd dollár közötti értékcsökkenést hajt végre a kínai közös vállalatánál, további 2,7 milliárd dollárnyi költséggel számol az üzletág átszervezése miatt,
beleértve üzembezárásokat és portfólió-optimalizálást.
A tőkehatékonyságra és a költségfegyelemre összpontosítunk, és azon dolgozunk, hogy a kínai üzletágat úgy alakítsuk át, hogy fenntartható és nyereséges legyen. Közel állunk ahhoz, hogy partnerünkkel együtt véglegesítsük szerkezetátalakítási tervünket, és arra számítunk, hogy 2025-ben Kínában az eredményeink éves szinten javulást mutatnak majd, írja a GM.
A GM piaci részesedése Kínában, beleértve a vegyesvállalatokat is, a 2015-ös nagyjából 15%-ról tavaly 8,6%-ra esett vissza - 2003 óta először esett 9% alá. A GM amerikai márkáinak, például a Buicknak és a Chevrolet-nek az eladásai jobban csökkentek, mint a SAIC Motorral, a Wuling Motors-szal és más közös vállalatok eladásai. A közös vállalat modelljei a tavaly Kínában eladott 2,1 millió jármű mintegy 60%-át tették ki.
Címlapkép forrása: Qilai Shen/Bloomberg via Getty Images