Az Európai Néppárt a Financial Times által ismertetett állásfoglalásában azt írja, hogy
a belső égésű motorral szerelt új autók értékesítésének 2035-ös tilalmát vissza kell vonni.
A hagyományos motorokat továbbra is engedélyezni kell, ha bioüzemanyaggal vagy más alacsony kibocsátású alternatívával működnek.
Az Európai Bizottság elnökét, Ursula von der Leyent is tagjai között tudó csoport szerint a jövő évtől bevezetendő új kibocsátási határértékek túllépése miatt az autógyártókra kiszabott bírságokat is felül kellene vizsgálni.
A több milliárd eurós bírságok célja az volt, hogy ösztönözzék az elektromos járművek gyártását, de az elektromos járművek európai eladásainak visszaesése miatt ez az intézkedés most kontraproduktív - érvelt az EPP.
A képviselőcsoport azt szorgalmazza, hogy a 2035-ös törvény tervezett felülvizsgálatát hozzák előre egy évvel, 2025-re, hogy korrigálják a tilalmat, és a lehető leghamarabb jogbiztonságot és tervezési biztonságot nyújtsanak az ágazatnak.
Szeptember végén számoltunk be arról, hogy Olaszország és Németország az európai autóipar mellé állt abban a kérdésben, hogy az EU lazítson a személyautókra vonatkozó CO2-kibocsátási szabványokon. A két ország támogatást keres más tagállamoktól is, hogy elérjék a 2035-re tervezett benzin- és dízelmotoros autók eladási tilalmának felülvizsgálatát
Címlapkép forrása: nikamata via Getty Images