Donald Trump hétfőn azt írta ki a Truth Social-re, hogy 25 százalékos vámot vetne ki a Kanadából és Mexikóból származó importra, amíg az érintett országok nem szorítják vissza a határon átkelő kábítószereket és migránsokat.
Az exportorientált nagyvállalatok, mint az autógyártók alaposan megszenvedhetik a büntetővámokat,
ezzel kapcsolatban most az S&P Global is közzétett egy jelentést.
Az S&P Global szerin ezek a gyártók vannak leginkább kitéve a magasabb vámoknak:
- a prémium gyártók, amelyek Európában gyártanak, mint a Volvo és a Jaguar Land Rover,
- valamint a General Motors és a Stellantis, amelyek nagy mennyiségű autót szerelnek össze Mexikóban és Kanadában.
"Arra számítunk, hogy az enyhítő intézkedések kezelhetővé teszik a potenciálisan magasabb vámokat, de a vámok, a 2025-től szigorodó európai CO2-szabályozás és a kínai és európai verseny erősödése által okozott nyereségnyomás együttes hatása növelheti a leminősítés kockázatát" - mondta az S&P.
Az S&P szerint az autógyártók számára a legrosszabb forgatókönyv szerint az EU-ból és az Egyesült Királyságból származó amerikai könnyűgépjármű-importra 20%-os, a Mexikóból és Kanadából származó importra pedig 25%-os vámot vetnek ki.
Ebben a forgatókönyvben a GM, a Stellantis, a Volvo és a Jaguar Land Rover esetében az S&P elemzése szerint 2025-ben a tervezett korrigált EBITDA több mint 20%-a kerülhet veszélybe.
A Volkswagen és a Toyota esetében a kockázat 10% és 20% között, a BMW, a Ford, a Mercedes-Benz és a Hyundai esetében pedig 10% alatt van.
Címlapkép forrása: Monty Rakusen via Getty Images