A világ legnépszerűbb keresőmotorja az elmúlt időszakban számos kihívással szembesült az európai piacon. A digitális piacokról szóló törvény (DMA) tavaly lépett életbe, amelynek célja a nagy technológiai vállalatok piaci dominanciájának korlátozása. A jogszabály értelmében a Google-nek
tilos előnyben részesítenie saját termékeit és szolgáltatásait a platformján.
A vállalat az utóbbi hónapokban igyekezett kezelni az árösszehasonlító oldalak, szállodák, légitársaságok és kiskereskedők panaszait. Ezek a cégek azt állítják, hogy a Google legutóbbi módosításai miatt 30%-kal csökkentek a foglalási kattintásaik.
Oliver Bethell, a Google jogi igazgatója egy keddi blogbejegyzésben részletezte a tervezett változtatásokat:
További módosításokat javasoltunk az európai keresési eredményeinkre vonatkozóan, hogy megpróbáljuk kielégíteni ezeket a kéréseket, miközben továbbra is megfelelünk a DMA által kitűzött céloknak.
A tervezett újítások között szerepel a kibővített és egységes formátumú találatok bevezetése, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy válasszanak az összehasonlító oldalak és a szállítói weboldalak között. Emellett új formátumokat vezetnek be, amelyek lehetővé teszik a versenytársak számára, hogy árakat és képeket jelenítsenek meg weboldalaikon, valamint új hirdetési egységeket az összehasonlító oldalak számára.
A Google egy rövid teszt keretében azt is tervezi, hogy eltávolítja a szállodák elhelyezkedését mutató térképet és a térkép alatti találatokat a németországi, belgiumi és észtországi keresési eredményekből. Ez a lépés hasonlít a régi, "tíz kék link" formátumhoz.
"Nagyon vonakodunk ezt a lépést megtenni, mivel a hasznos funkciók eltávolítása sem a fogyasztók, sem a vállalkozások számára nem előnyös Európában" - nyilatkozta Bethell.
A Google március óta az Európai Bizottság célkeresztjében van. A DMA megsértése súlyos következményekkel járhat: a vállalatok akár éves globális forgalmuk 10%-át is elveszíthetik büntetésként.
Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images