A társaság megvásárolja a Hunorganic Kft. 100 százalékos üzletrészét, amely a hazai és a nemzetközi piacokon egyaránt sikeres It’s us food márka termékeit gyártja.
A márka termékeinek egy része a jövőben exportpiacokon kerül értékesítésre, míg a belföldi disztribúciót az Amixa Holding részeként működő Foodnet Zrt. látja el.
A Hunorganic akvizíciójával az Amixa Holding célja, hogy az It’s us food márka magyarországi piaci részesedését tovább növelje, és az elkövetkező öt évben meghatározó alternatívaként pozícionálja a piacvezető importált márka, a Schär mellett. Emellett kiemelt stratégiai prioritást jelent az exportértékesítés jelentős bővítése, amelyet a Hunorganic gyártási kapacitásának modernizálása és bővítése is támogat.
Mindezek mellett a Hunorganic az ÉLIP-2-2023-004 pályázat keretében 317 millió forint támogatást nyert el egy 453 millió forint értékű beruházás megvalósítására. A projekt célja olyan innovatív megoldások bevezetése, amelyek növelik a gyártási hatékonyságot és a fenntarthatóságot.
A Hunorganic emellett 86 millió forint értékű újabb pályázatot nyújtott be az idei évben (az igényelt támogatás: 43 millió forint), amelynek célja a bérelt csarnokok átalakítása, eszközbeszerzések és informatikai fejlesztések megvalósítása.
Az Amixa Holding árfolyama 5,3 százalékos pluszban.
Címlapkép forrása: Portfolio
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ