Lelkesek és körültekintőek az autósok, legalábbis a mostani kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban érintettek. A Netrisknél összesen közel 14 ezer új szerződést kötöttek a kampány első két hetében, ezen belül majdnem 12 ezer személyautó „kapott” új kötelezőt. Ez azt jelenti, hogy éves szinten közel 15 százalékkal többen kötöttek kgfb-t a kampány első két hetében.
A mostani kevesebb mint 33 ezer forintos összeg 5 százalékos drágulásnak felel meg az előző éves átlagos, kampányban elérhető díjhoz képest. Ez bőven elmarad a „többi” kötelezőnél mért akár 10 százalékos emelkedéstől és a pénzügyi szolgáltatások inflációját is alulmúlja. A Netrisk első két heti adatai alapján
a személyautósok átlagosan több mint 18 ezer forinttal olcsóbban köthették meg most a kötelezőjüket, mintha nem léptek volna.
A több járműkategóriában is spórolhattak a tulajdonosok, üzembentartók. A motorkerékpárokra a kampányban megkötött kötelező biztosítások 10 800 forintos átlagdíjával 4 ezer forintot spórolhattak a meglévő biztosításukhoz képest. A teherautósok pedig átlagosan 19 ezer forintot takaríthattak meg azzal, hogy új kötelezőt kötöttek, átlagosan majdnem alig több mint 50 ezer forintért.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images