A 2022 végén az OpenAI által kiadott GPT-3.5 elnevezésű publikus chatbot olyan lavinát indított el a nagy nyelvi modellek területén, ami azóta sem lassított. A lendület fenntartásához a mesterséges intelligencia alapú megoldásoknak szüksége van egyrészt nagy mennyiségű adatra, megfelelő fejlesztői, szoftveres háttérre és talán eddig nem látott mennyiségű energiára is. Hogy kontextusba helyezzük, jelenleg a globális energiafogyasztás nagyjából 2%-át teszik ki az adatközpontok, ami egyes becslések szerint 2030-ra megduplázódhat.
A trendet érzékelve a Schneider Electric 2021-ben létrehozta saját AI szakértői központját, az „AI Hub”-ot, amely jelenleg több mint 350 témabeli szakértőt foglalkoztat.
A kezdeményezés most egy nem rég indított podcast sorozattal is bővült AI at Scale elnevezés alatt, ami betekintést nyújt a technológia jelenlegi helyzetébe és beszámol a legfrissebb újdonságairól. A cél az, hogy a világszerte elismert külső szakértők tudását széles közönség számára is elérhetővé tegyék.
A beszélgetések során számos olyan kérdés merül fel, mint például hogy miként lehet kezelni a már említett megnövekedett energiaigényt, hogyan lehet szélesebb szakmai csoportokat bevonni a mesterséges intelligencia fejlesztésébe vagy miért érdemes felkészíteni a munkavállalókat az AI intenzív használatára.
A podcast legfrissebb epizódjában Natalya Philogene, a Schneider Electric belső ellenőrzési vezetője ismerteti a cég által bevezetett pénzügyi asszisztens chatbotot, amely az innováció kategóriában elnyerte a Future of Finance által kiírt 2024 Digital Finance Awards díját. A beszélgetés során bemutatásra kerül, hogy hogyan alakította át a pénzügyi chatbot használata a csapata munkáját, és hogyan inspirálta őket további innovációra.
A sorozat egyébként streaming platformokon is elérhető, többek között a Spotify és az Apple Podcasts kínálatában.
Címlapkép forrása: Shutterstock