Portfolio signature

Új fázisba érkezett a mesterséges intelligencia: elárulták a szakértők, mire figyeljenek nagyon a cégek

Portfolio
Miért maradt le Európa Amerikától a technológiai fejlesztésekben? Milyen szerepet játszik a cégek működésében, és merre tart a mesterséges intelligencia? Hogyan teremtik elő a vállalatok a belső digitális kompetenciát? Többek között e témákról volt szó mai Digital Transformation 2024 konferenciánk első panelbeszélgetésében.

Tudósításunk a konferenciáról itt olvasható:

Miért maradt le Európa Amerikától a technológiai fejlesztésekben?

Fischer András (OTP) szerint makroszinten a fragmentáltság és a túlszabályozottság az első számú oka annak, hogy Európa kevesebbet költ IT-ra, mint Amerika. Mikroszinten a saját bankjánál azonban nem érzi úgy, hogy keveset költenének, a core banki rendszerük lecserélése mellett számos fejlesztésük fut. A „change the bank” típusú költségeket másképp kell szemlélni, mint a „run the bank” költéseket, AI-ra például az elmúlt három évben több mint 7 milliárd forintot költöttek. A szervezet áteresztő képessége mindig a legnagyobb kérdés.

Fischer András
OTP Bank, innovációs igazgató
Fischer András 2015-ben csatlakozott az OTP Bankhoz, 2017-től vezeti a bank innovációs területét, az OTP LAB-et. Feladatai közé tartozik a robotizáció és automatizáció, startup és fintech együttműködé
Tovább
Fischer András 2015-ben csatlakozott az OTP Bankhoz, 2017-től vezeti a bank innovációs területét, az OTP LAB-et. Feladatai közé tartozik a robotizáció és automatizáció, startup és fintech együttműködé Tovább

Mag István (MOL) elmondta: 10 országban 2400 töltőállomással rendelkeznek, az erre épülő Fogyasztói Szolgáltatások üzletágat digitalizálják éppen nagyon intenzíven.  Szerinte az európai cégeknek a fragmentáltság miatt sokkal nehezebb dolga van, mint az amerikaiaknak. A MOL példája, hogy az 5 millió MOL Move mobil applikáció felhasználó eléréséhez 8 országban kellett digitalizálni, míg egy hasonló méretű amerikai cég ezt a felhasználó számot az országon belül eléri. Így az európai multiknak még drágább a digitalizáció és AI, ezért még innovatívabbnak, még agresszívabbnak kellene lenniük, a „change the businessre” való hajlandóság, nyitottság ugyanakkor Európában sokkal kisebb, mint Amerikában.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés