Tömegével mehetnek csődbe az orosz légitársaságok
Üzlet

Tömegével mehetnek csődbe az orosz légitársaságok

Portfolio
Az orosz légi közlekedési ágazat súlyos válsággal néz szembe a nyugati szankciók közvetett hatásai miatt. Az Izvesztyija orosz médium beszámolója szerint akár számos kis- és közepes légitársaság mehet csődbe 2025-ig, ami az ország utasforgalmának több mint negyedét érintheti. A probléma gyökere a külföldi lízingelt repülőgépekkel kapcsolatos tartozások rendezésének nehézsége - közölte a Kyiv Post.

A NordStar Airlines vezérigazgatója rámutatott, hogy a nyugati szankciók nyomán bevezetett orosz jogszabályi változások komoly problémákat okoztak. Az új szabályozás szerint a külföldi lízingcégek felé fennálló tartozásokat rubelben kellene kiegyenlíteni, amit azonban a hitelezők nem fogadnak el.

Ennek következtében jelentős adósságok halmozódtak fel.

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy az orosz kormány 2025-re tervezi ezen adósságok leírását. Az adósságok leírása pedig adóköteles nyereségként jelenne meg a könyvelésükben, 25%-os adókulccsal. A legtöbb érintett vállalat várhatóan nem lesz képes kifizetni ezt az adóterhet, ami csődhöz vezethet.

A NordStar tájékoztatása szerint az oroszországi 30 utasszállító légitársaság közül mindössze három nagy cég - az Aeroflot, az Ural Airlines és az S7 Airlines - tudta megvásárolni a korábban lízingelt gépeket az orosz Nemzeti Jóléti Alap (NWF) forrásaiból.

Andrej Patrakov, a RunAvia repülésbiztonsági és tanúsítási szolgáltatás alapítója az Izvesztyijának nyilatkozva elmondta: "Az Airbus A320-as modellcsaládjába tartozó használt repülőgépek bérlése havonta 80-150 ezer dollárba kerül." Hozzátette, hogy a kifizetetlen adósságokat gyakran a pótalkatrészek és a karbantartási munkák növekvő költségeinek fedezésére használják, mivel a nyugati szankciók után a hivatalos karbantartás elérhetetlenné vált.

Az orosz légi közlekedési szektor problémái nem korlátozódnak a lízingdíjak kérdésére. Októberben a Kyiv Post arról számolt be, hogy Oroszország tárgyalásokat folytat Kazahsztánnal a repülőgéphiány enyhítése érdekében, hogy kazah légitársaságokat vonjon be a belföldi járatok üzemeltetésébe.

A helyzet súlyosságát jelzi, hogy augusztusban olyan híreket láttak napvilágot, melyek szerint egyes oroszországi fapados légitársaságok költségcsökkentő intézkedésként már az üzemanyagokkal spórolnak, ami jelentősen csökkenti a biztonsági tartalékokat.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

HitelesAndrás

Mennyire is vagyunk eladósodva?

HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Mennyire is vagyunk eladósodva? Én maximálisan a felelős hitelezés mellett köteleztem el magam, mégis sok helyről azt hallom, hogy nagy felelőtlenség

RSM Blog

Elfogadták a VIDA csomagot

A ViDA (VAT in the Digital Age, azaz Áfa a Digitális Korban) csomagot 2024. november 5-én fogadta el az ECOFIN. A javaslatot még szentesítenie kell az Európai Parlamentnek is, de ez már formalitásn

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Költségvetés 2025: hatalmas ígéretet tett a kormány
Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Digital Transformation 2024
2024. november 14.
Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
HR (R)Evolution 2024 - Powered by Prohuman & Pénzcentrum
2024. november 13.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
alapkezelők befektetés