A 2008-as válság óta nem láttunk ilyet a luxusköltésekben
Üzlet

A 2008-as válság óta nem láttunk ilyet a luxusköltésekben

Portfolio
A luxusipar idén lassulásnak indult, amire utoljára a 2008-as válság idején volt példa. A Bain & Company éves jelentése szerint a makrogazdasági bizonytalanság és a kínai gazdaság jelentős lassulása negatívan hat a fogyasztói kiadásokra - jelentette a Cnbc.

A tanulmány megállapítja, hogy a személyes luxuscikkek - ruházat, táskák, ékszerek és kozmetikumok - iránti kereslet először mutat lassulást másfél évtized után, nem számítva a Covid-19 miatti lezárások időszakát. A vásárlók 2024-ben várhatóan elkerülik a csúcskategóriás márkákat a magasabb költségek és a csökkenő vásárlói hűség miatt, ami rontja a vállalatok nyereségét.

a teljes luxuskiadás 2024-ben várhatóan stagnálni fog, körülbelül 1,5 ezer milliárd euró körül.

A globális gazdasági bizonytalanság és az inflációs nyomás jelentősen befolyásolta a luxusmárkák idei teljesítményét. Az LVMH, a Burberry és a Gucci tulajdonosa, a Kering többször is a várttól elmaradó bevételről jelentett. Különösen aggasztónak bizonyult a kulcsfontosságú kínai piacról érkező csökkenő kereslet.

A Bain & Company jelentése szerint Kínában erőteljes lassulás következett be, amely az év során egyre rosszabbodott, mivel a belföldi költekezés a gyenge fogyasztói bizalom miatt csökkent. A kínai piac tartós gyengesége tovább terhelheti a luxusszektort 2025-ben, bár a szakértők reálisabb forgatókönyvnek tartják a jövő év második felében bekövetkező fokozatos fellendülést. Az európai és az amerikai luxuskereslet idén negyedévről negyedévre javulást mutatott, míg Japán a kedvező árfolyamoknak köszönhetően élen járt. A jelentés előrejelzése szerint az ágazat jövőre enyhén növekedni fog, hacsak nem lesznek jelentősebb gazdasági nehézségek.

A luxusiparban nem minden területet érint egyformán a lassulás, a luxusautók, a vendéglátás, a borok és az éttermek növekedést könyvelhettek el idén.

A luxusutazások különösen jól teljesítettek, mivel a fogyasztók egyre inkább az élmények, a társadalmi események és a wellness felé fordítják kiadásaikat.

A kisebb személyes cikkek, például a szemüvegek és a szépségápolási termékek is növekedést mutatnak, mivel a vásárlók ezeket választották a nagyobb vásárlások helyett.

A jelentés rámutat arra, hogy a luxusmárkáknak többet kell tenniük a fogyasztói bázisuk megtartása és bővítése érdekében, különösen a fiatalabb, Z generációs szegmensben.

Címlapkép forrása: Mester Nándor

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Költségvetés 2025: hatalmas ígéretet tett a kormány
Digital Transformation 2024
2024. november 14.
Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
HR (R)Evolution 2024 - Powered by Prohuman & Pénzcentrum
2024. november 13.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
alapkezelők befektetés