A Netflix bejelentette,
hogy havonta már 70 millió néző választja a reklámokkal támogatott műsorokat, ami közel kétszerese a májusban mért adatoknak.
Amy Reinhard, a vállalat reklámozásért felelős elnöke egy blogbejegyzésben közölte, hogy az új előfizetők több mint fele a reklámokkal támogatott csomagot választja azokban az országokban, ahol ez elérhető.
A streaming szolgáltató mind a 12 országban, ahol kínálja a reklámos csomagot, folyamatos fejlődést tapasztal. A Netflix stratégiája, hogy a hirdetéseket az előfizetések mellett fő bevételi forrássá tegye, bár hirdetési üzletága még mindig elmarad a versenytársakétól.
Érdekes fordulat ez a vállalat életében, hiszen korábban évekig a reklámokkal támogatott televíziózás alternatívájaként pozicionálta magát. A reklámok bevezetésére csak 2022-ben került sor, amikor a cég előfizetői bázisa csökkenni kezdett.
A Netflix versenytársai közül néhányan, például az Amazon, arra kérték ügyfeleiket, hogy fizessenek többet a reklámmentes tartalmakért, ezzel videós ügyfeleik többségét a reklámokat tartalmazó csomagokra terelve.
A streaming óriás az élő műsorok területén is terjeszkedik, mint National Football League (NFL) és a World Wrestling Entertainment (WWE).
A vállalat közölte, hogy a karácsonyra tervezett két élő NFL-meccsre vonatkozó összes játékon belüli hirdetési helyét már értékesítette. A FanDuel fogadási oldal és a Verizon is a nagyobb szponzorok között szerepel.
Karácsony másnapján a Netflix kiadja a Squid Game című dél-koreai túlélődráma második évadát. A sorozatnak több reklámozója is lesz abban a 12 országban, ahol a vállalat reklámokat sugároz, köztük a dél-koreai Kia is.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images