A 4iG 2018-ban 15 milliárd forint árbevétellel és 800 millió forint EBITDA-val még relatíve kis szereplő volt a magyar piacon, mára azonban Magyarország 25. legnagyobb vállalatává nőtte ki magát.
Az elmúlt öt évben közel 25 vállalatot vásároltak fel, több mint 1200 milliárd forint értékben.
A cégcsoport jelenleg négy országban van jelen: Magyarországon, Albániában, Montenegróban és Izraelben, de tervben van az egyiptomi és további nyugat-balkáni terjeszkedés is.
Több mint 8000 kolléga, közel 700 milliárd forint árbevétel előállításán dolgozik. Azt gondolom, hogy öt év leforgása alatt ez egy fantasztikus eredmény
- emelte ki Fekete Péter.
A vezérigazgató hangsúlyozta a konszolidáció fontosságát a telekommunikációs piacon. Véleménye szerint az Európai Uniónak támogatnia kellene ezt a folyamatot, mivel jelenleg túl sok a szereplő, és nincs elég tőkeerős vállalat a szükséges beruházások megvalósításához.
A 4iG három fő üzletága az IT rendszerintegráció, a telekommunikáció, valamint az űr- és védelmi ipar. A telekommunikáció jelenleg az árbevétel 87 százalékát és az EBITDA 95 százalékát adja.
A jövőre vonatkozóan a 4iG egy új működési modellt tervez bevezetni, amely szétválasztja a telekommunikációs infrastruktúrát és a kereskedelmi üzletágat. Ez lehetővé teszi majd új befektetők bevonását és a további terjeszkedést - mondta Fekete Péter.
A vezérigazgató szerint a digitális infrastruktúrába és telekommunikációba történő beruházások jelentősen növelhetik a GDP-t, nem csak Magyarországon, hanem a régióban is. A 4iG tervei között szerepel egy tengeralatti kábel megépítése Albánia és Egyiptom között, ami új kommunikációs csatornákat nyithat meg.
Címlapkép: Portfolio
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ