A gyorsjelentés főbb pontjai:
- A BMW márka értékesítési volumene 7,6 százalékkal emelkedett Európában, míg az Egyesült Államokban stabilan alakultak az eladások és a piaci részesedések
- A harmadik negyedévben kivételes kihívásokkal szembesült a vállalat, részben a Continentaltól származó fékrendszerek problémái miatt - derül ki a közleményből
- A kínai értékesítések gyengélkednek, 30 százalékos visszaesésről számolt be a BMW, de ez szektorszintű probléma az európai autógyártóknál, a versenytársak, mint a Volkswagen, vagy a Mercedes is szenvednek. A fogyasztók visszavágják költekezésüket és az olcsóbb alternatívákat választják, például a BYD járműveit
- A BMW Csoport bevétele 15,7 százalékkal csökkent, 32,4 milliárd euróra, ami elmaradt a 34,3 milliárd eurós elemzői várakozásoktól
- Mindezt úgy, hogy az elektromos autók értékesítése több mint 10 százalékkal növekedett a cégcsoportnál
- A működési eredmény szintjén 1,7 milliárd eurós nyereségről számolt be a vállalat, ami bár 61 százalékos visszaesés év/év alapon, viszont felülmúlja az 1,65 milliárd eurós elemzői konszenzust
- Az autógyártás működési eredményszintje 2,3 százalékra csökkent, mélyen elmaradva a teljes évre megcélzott 6 százaléktól, és több mint négy éve nem látott mélypontot jelent
- A BMW menedzsmentje szeptemberben csökkentette a marzsokra vonatkozó előrejelzéseit, most azonban megerősítette a 2024-es teljes évre vonatkozó előrejelzéseit.
A BMW részvényei közel 3 százalékos mínusszal nyithatnak ma az indikációk alapján – írja a Reuters.