Az egyik legrégebbi és legismertebb erotikus magazinba a magyar befektető 112 milliárd forinttal szállt be a lap információi szerint.
Az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeleténél nyilvánosságra hozott információk szerint 15 év alatt Gattyán György – a luxembourgi cégén, a Byborgon keresztül –
évi 20 millió dollárt, azaz összesen 300 millió dollárt (kb. 112 milliárd forint) fektet be a Playboyba,
illetve önállóan üzemelteti annak online termékeit és szolgáltatásait. Az egyezség közzétett részletei szerint Gattyán György cégei a már meglévő és jelenleg fejlesztés alatt álló online, digitális, innovatív megoldásait integrálnák a Playboy bizonyos platformjaira. A Blikk emlékeztet arra: a lap 2020-ban megszüntette a Playboy magazin papíralapú kiadását.
Nemes Tamás, a Docler Holding kommunikációs vezetője megerősítette a megállapodás hírét. A vezető szerint a piac jól fogadta a hírt, ugyanis 40-50%-og ugrott az árfolyam.
A jegyzések szerint a társaság részvényei a csütörtöki kereskedésben jelenleg 38%-os drágulásnál járnak. A kurzus közel 7 hónapos csúcson jár.
A nemzetközi közlemény szerint a Byborg Enterprises 14,9 millió PLBY részvényt vásárol meg 1,50 dollárért részvényenként. "A Byborg megállapodott (közvetlenül vagy egy kapcsolt vállalkozáson keresztül) a PLBY Group 14,9 millió újonnan kibocsátott, be nem jegyzett törzsrészvényének megvásárlásáról részvényenként 1,50 dolláros áron, összesen 22,35 millió dolláros vételárért. A felek arra számítanak, hogy a részvények adásvételét és eladását 2024. november 8-án vagy azelőtt lezárják" - áll a tájékoztatóban. A 1,5 dolláros részvényár fényében nem meglepő a piaci reakció, ugyanis a bejelentés előtt 0,83 dollárt ért egy Playboy részvény.
Ezzel egyidejűleg a Byborg és a PLBY Group nem kötelező erejű szándéknyilatkozatot írt alá, amely szerint a felek kizárólagos alapon fognak együttműködni egy olyan végleges megállapodás megtárgyalása és végrehajtása érdekében, amelynek értelmében a Byborg licencelné a Playboy bizonyos digitális szellemi tulajdonát és működtetné a Playboy bizonyos digitális üzletágait. A tervezett stratégiai partnerség középpontjában további új bevételi források keresése áll, beleértve a mesterséges intelligencia szolgáltatásokat, webkamerás termékeket és egyéb kezdeményezéseket, amelyek a Byborg meglévő szellemi tulajdonát fogják hasznosítani. A megállapodás 20 millió dollár éves minimális garantált kifizetést tartalmaz a PLBY Group számára a kezdeti 15 éves futamidő alatt, összesen 300 millió dollár értékben, valamint a teljesítményen alapuló nyereségrészesedést. A PLBY Group és a Byborg várhatóan még az év vége előtt végleges megállapodást köt.
"A Playboy az egyik legikonikusabb, világszerte elismert életmódmárka, amely generációkon átívelő visszhangot kelt" - mondta Somkuti András, a Byborg Enterprises SA ügyvezető igazgatója. "A PLBY Csoportba történő befektetés és az együttműködés a márka és eszközeinek továbbfejlesztése érdekében a nagyobb elérés érdekében izgalmas lehetőséget jelent számunkra. Óriási potenciált látunk a meglévő üzletágak bővítésében, az innovatív termékek fejlesztésében" - mondta a magyar vezető.
Címlapkép forrása: Alvin Chan/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ