Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A pekingi székhelyű EV-óriás teljesítménye különösen figyelemre méltó, tekintettel arra, hogy Kínában az elektromos járművek piacán lassulás tapasztalható.
A vállalat augusztusban rekordszámú személyautót értékesített, ami hozzájárult az erős negyedéves eredményhez.
Fontos megjegyezni, hogy a BYD eladásainak legalább fele hibrid jármű, míg a Tesla kizárólag akkumulátoros elektromos autókat gyárt. Ez a különbség részben magyarázhatja a bevételek közötti eltérést.
A nettó nyereség tekintetében azonban a Tesla továbbra is vezető pozícióban van. Az amerikai autógyártó 2,18 milliárd dollár nettó nyereséget ért el a harmadik negyedévben, ami 16,2 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezzel szemben a BYD 11,5 százalékkal 11,6 milliárd jüanra (1,6 milliárd dollár) növelte nyereségét ugyanebben az időszakban.
Az év elejétől számított bevételek tekintetében a Tesla még mindig vezet, 71,98 milliárd dolláros bevétellel, ami kissé meghaladja a BYD nagyjából 70,53 milliárd dolláros összbevételét.
A BYD az egyik legjelentősebb elektromosautó-gyártó Kínában, amely a világ legnagyobb autópiaca. A vállalat mind a hazai, mind a globális versenytársakkal szemben küzd a dominanciáért. Az egyik legkeményebb versenytárs Elon Musk Teslája, amely jelentős piaci részesedéssel rendelkezik Kínában.
Az Autohome kínai autóipari weboldal adatai szerint szeptemberben a Tesla Model Y maradt a legkelendőbb akkumulátoros elektromos autó Kínában, míg a BYD Seagull modell szorosan a második helyen végzett.
A verseny várhatóan tovább élesedik, különösen az Európai Unió által bevezetett új vámtarifák fényében. Az EU szerdán jelentette be, hogy vámemeléseket vezet be a kínai elektromos járművekre, akár 45,3 százalékig terjedően. Az extra vámok a Tesla esetében 7,8 százalékot jelentenek, míg a SAIC Motors esetében 35,3 százalékra rúgnak, és az összes elektromos járműre kivetett 10 százalékos általános importvámot egészítik ki.
A vámok bevezetése ellenére mind a BYD, mind a Tesla lépéseket tett az európai termelés fokozására, ami segíthet a vámok megkerülésében. A Reuters beszámolója szerint a Tesla zöld utat kapott berlini üzemének kapacitásbővítésére, míg a BYD Magyarországon és Törökországban tervez gyárat létesíteni.
Címlapkép forrása: Portfolio
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ