Portfolio signature

Kijöttek a legfrissebb számok, tényleg baj van a Volkswagennél

Portfolio
A kínai eladások csúnyán alakulnak, nem fogynak jól a konszern prémium és luxusautói, a marzsok szűkülnek, a likviditás fogy, a Volkswagen legfrissebb számai alátámasztják, hogy miért nyúlna a menedzsment drasztikus intézkedésekhez, gyárbezárásokhoz, elbocsátásokhoz, bércsökkentéshez. Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.

Harmadik negyedév

A konszern 8,3 százalékkal kevesebb, 2,12 millió autót adott el, 192 ezer darabbal kevesebbet, mint egy éve.

A kedvező termékmix-hatásnak és a pénzügyi szolgáltatások felfutásának köszönhetően viszont az árbevétel csak 0,5 százalékkal esett vissza, 78,5 milliárd euró volt a negyedévben.

Az igazán nagy dráma operatív eredmény szinttől lefelé látszik, a cégcsoport üzemi eredménye 42 százalékkal 2,86 milliárd euróra zuhant, az adózott eredmény pedig 64 százalékkal 1,58 milliárd euróra zsugorodott. Itt érdemes megjegyezni, hogy az eredményt 2,2 milliárd eurónyi extra tétel terhelte, újrastrukturálási költségek, fix költségek, és új modellek bevezetésével kapcsolatos költségek.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés