Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Crocs árbevétele 2 százalékkal 1,06 milliárd dollárra emelkedett, az egy részvényre jutó eredmény pedig 17 százalékkal 3,36 dollárra nőtt az idei harmadik negyedévben.
Első ránézésre nem rosszak a számok, de a piaci szereplők nagyobb bevételnövekedésre számítottak. Ráadásul a cég visszavágta az idei várakozását,
a korábban megcélzott 3-5 százalék alsó szélén, 3 százalék közelében alakulhat a bevételek növekedése 2024-ben.
A probléma nem is a Crocs márkánál van, hanem a cégcsoport HeyDude nevű márkájánál., aminél az egész éves eladások közel 15 százalékkal csökkenhetnek, miközben a korábbi előrejelzés 8 és 10 százalék közötti csökkenés volt.
A 2010-es évek során egy évtizedes pangás után a Crocs visszanyerte relevanciáját, miután stratégiai lépésként a tiniket célozta meg olyan hírességek bevonásával, mint Justin Bieber és Post Malone.
Az éves eladások több mint megháromszorozódtak az elmúlt négy évben.
A cipőgyártó azonban bajba került az Egyesült Államok iskolái között, amelyek biztonsági aggályok és figyelemelterelés miatt betiltották a Crocsot.
A befektetők nem örültek annak, hogy a cég menedzsmentje visszavágta az egész éves várakozását, több mint egy éve nem esett akkorát a Crocs, mint ma,
18 százalékot zuhant az árfolyam.
Címlapkép forrása: Smith Collection/Gado/Getty Images